בג"ץ רומז כי לא יסגור את המסגד הלא חוקי בשער הרחמים

המדינה הגישה הצהרה חסויה בבג"ץ כי "פועלת במגוון ערוצים" מול הוואקף המוסלמי שהקים מסגד לא חוקי בשער הרחמים בהר הבית. תנועת רגבים שעתרה: "לא ייתכן שהמדינה ובג"ץ ייכנעו לאלימות"

חדשות כיפה גלעד כהן, חדשות כיפה 23/09/19 12:37 כג באלול התשעט

בג"ץ רומז כי לא יסגור את המסגד הלא חוקי בשער הרחמים
מוסלמים מתפללים במסגד המאולתר בשער הרחמים, צילום: סלימאן חאדר, פלאש 90

בג"ץ דן הבוקר (שני) בעתירה שהגישה תנועת רגבים, בסוגיית המסגד שהקים הוואקף במתחם שער הרחמים שבהר הבית. כזכור, בחודש פברואר האחרון פלשו אנשי הוואקף המוסלמי למבנה העתיק של שער הרחמים שהיה סגור במשך שנים ארוכות בשל פעילות תומכת טרור שהתקיימה בו, והחלו בעבודות להפיכת המבנה למסגד. 

נשיאת בית המשפט העליון, השופטת אסתר חיות שישבה בראש ההרכב יחד עם השופטים מני מזוז וענת ברון, אמרה בתום ההצהרה החסויה של המדינה: "ביקשנו וקיבלנו הסברים על מה שנעשה. מטבע הדברים, לא ניתן לפרט במעמד שני הצדדים, אבל מה שנרצה לומר ואין מניעה לומר, שנעשית על פי התרשמותנו פעילות ממשית בכל הערוצים, להגיע לפתרון מושכל למצב שנוצר במקום. ככל שהעתירה נועדה לדרבן את המשיבים לפעול, התרשמנו שנעשית פעילות".

תגובת המדינה לעתירת אישרה כי מועצת הוואקף וגורמים הקשורים לחמאס פרצו למתחם בניגוד לחוק, ומקיימים בו פעילות עויינת, וכי "הרשויות פועלות במגוון ערוצים כדי להתמודד עם המצב שנוצר". הנשיאה חיות דחתה את מועד ההחלטה בתיק. עו"ד אבי סגל מתנועת רגבים אמר בדיון, כי המדינה מודה בעובדה כי התפרקה מחובתה לקיום החוק, וכי למעשה יישרה קו עם המציאות שהוואקף קבע בשטח. בית המשפט קיבל את עמדת רגבים, שתשקול את המשך עמידתה על העתירה במצב שנוצר. 

עו"ד אבי סגל אמר לאחר הדיון: "לאחר דיון בבית המשפט העליון, הסתבר שמדינת ישראל מאשרת שבמתחם שער הרחמים בהר הבית, יש מסגד חדש, אך היא טוענת שהיא פועלת במגוון ערוצים כדי לטפל במצב. אנחנו סבורים שהעובדה שהמדינה נכנעת פעם אחר פעם ומיישרת קו עם מעשים זדוניים ובלתי חוקיים של הוואקף, היא חמורה ביותר. לא ייתכן שגם המדינה וגם בית המשפט העליון ייכנעו לאלימות, וירימו דגל לבן נוכח איומים באלימות. המדינה חייבת להפסיק לאלתר את הפעילות הטרוריסטית שהיא עצמה מודה שמתרחשת במתחם".

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן