הפרוייקט לזכרו של עמנואל מורנו בסכנה

חדשות כיפה תוכן שיווקי 22/09/19 17:49 כב באלול התשעט

הפרוייקט לזכרו של עמנואל מורנו בסכנה
סטודנטיות בפרוייקט, צילום: יחצ

13 שנים עברו מאז נפילתו במלחמת לבנון השנייה, ועדיין טרם נחשף פרצופו של סא"ל עמנואל מורנו ז"ל, בשל צו איסור פרסום זהותו. על פועליו הרבים למען ביטחון ישראל. סופרו אין ספור סיפורים ועדיין רבים סקרנים להבין ולראות את פניו.

בשנת הלימודים האקדמאית הקרובה, יתחיל מחזור נוסף של "אתנחתא" המעניקה מלגות לסטודנטים ועוסקת בזהות יהודית. עמותת "דרך עמ"י קרויה על שמו של סא"ל עמנואל מורנו והולכת לאור דמותו הייחודית. הייחודיות בפרויקט זה היא דמותו הערכית של עמנואל אשר משלבת חיי ישראליות אמיתית, חיי תורה ועבודה כפי שנהג מורנו לאורך כל שנות חייו. הפעילות במרכזים משקפת את הפנים האמיתיות של עמנואל עבור הסטודנטים הרבים שמגיעים לפרוייקט.

 

עלייה של 45% מסיימי מילגה באתנחתא ב-2019

מנתוני פרויקט "אתנחתא" בשנים  2013-2019,עולה כי מספר מסיימי המילגות עלה מ-200 עד ל 970 סטודנטים בשנים הנוכחות .

ב"אתנחתא" מאפשרים לסטודנטים. לבנות תהליך התפתחות עצמית ולפגוש עולם שלם של ערכים, מנהיגות, ציונות, יהדות, ובניית האישיות שלהם. הסטודנטים מגיעים ללימוד במגוון מקצועות היהדות מדי שבוע ונוסף לכך משתתפים במגוון פעיליות סביב מעגל השנה היהודי, אירועי תרבות יהודית ושבתות משותפות.

"בתוך כל הטרוף והמרדף הבלתי פוסק אחרי החומריות וההישגיות מצאתי לי בית. אין לי מילים לתאר לכם כמה משמעותית היתה עבורי התוכנית הזו. ממש חמצן לנשמה".

המרכז הראשון החל את פעילותו בשנת 2006 וכיום ישנם 21 מרכזי לימוד ברחבי הארץ ממטולה ועד אילת בדגש לערי הפריפריה וזה כדי לתת מענה ראוי עבור סטודנטים עם מצב סוציו-אקונומי נמוך על מנת שיוכלו לסיים את התואר בכבוד.

הסטודנטים בפרוייקט

הסטודנטים בפרוייקטצילום: יחצ

הפרויקט משלב גם עולים חדשים (בעיקר מצרפת וארה"ב), אשר המרכזים הופכים עבורם לבית ונוצר קשר הדוק עם הצוותים החינוכיים וזה נותן להם את החוסן להישאר בארץ.

בעקבות עצירת תקציבים משמעותית נראה כי נכון לעכשיו לא יינתנו מלגות לשנת הלימודים הבאה והפעילות עלולה להיעצר. לשם כך, איגוד מרכזי הסטודנטים "אתנחתא" ועמותת "דרך עמי", יוצאים כעת בקמפיין גיוס המונים רחב שנועד לגיוס כספים עבור מלגות לסטודנטים שרוצים להשתתף בתכנית כבר בשנה הקרובה.

מספר אנשי עסקים שהנושא נגע לליבם התחייבו כי על כל שקל שהציבור יתרום, הם יתרמו שקל משלהם כך שהתרומה שלך תכפיל את עצמה.

"את המנגינה הזו-חייבים להמשיך!"

לתרומה לחצו כאן