הפגנה לפני השבת: החזירו את הביטחון לשומרון

כ 100 בני אדם הפגינו לפני כניסת השבת, סמוך לישוב אלמתן שבשומרון, כנגד אזלת היד של מערכת הבטחון אל מול נסיונות הפיגועים ההולכים ומתרבים באיזור מעלה שומרון ואל מתן. בזמן ההפגנה אירע פיגוע אבנים ובו קצין צה"ל נפצע בראשו

חדשות כיפה חדשות כיפה 21/09/19 20:09 כא באלול התשעט

הפגנה לפני השבת: החזירו את הביטחון לשומרון
איילה שפירא, אמה וראש מועצת שומרון יוסי דגן נושאים דברים בהפגנה, אתמול, צילום: דוברות מועצת שומרון


כ 100 בני אדם, הגיעו לפני כניסת שבת, להפגין סמוך לישוב אלמתן שבשומרון, כנגד אזלת היד של מערכת הבטחון אל מול נסיונות הפיגועים שהולכים וגוברים משבוע לשבוע באיזור מעלה שומרון. ממש באותו זמן הזמן ובאיזור המדובר, נפצע קצין צה"ל בחופשה מיידוי אבנים.

בין המפגינים היו גם ראש המועצה האזורית שומרון יוסי דגן, רות שפירא ובתה איילה שפירא שנפצעה קשה מבקת"ב שהושלך לעברה לפני כ - 4 שנים. והיא סובלת מכוויות בכל חלקי גופה. 

הסיבה להפגנה שהתגבשה באופן ספונטני על ידי תושבי מעלה שומרון והסביבה, היא עלייה במספר אירועי הפח"ע באיזור בשנה האחרונה, כך על פי נתוני אגף הבטחון במועצה האזורית שומרון, ובין השאר לאחר שביום חמישי בלילה נפגע תושב אל מתן: אבי גרין -  אב לשלושה שהיה בדרכו חזרה מחתונה -  מזריקת בקת"בים על רכבו. אלא שבזמן ההפגנה ממש אירע פיגוע נוסף בו נפצע קצין צה"ל בחופשה מזריקת אבנים באותו איזור. 

התושבים התאספו כדי להביע מחאה על כך שלדבריהם: "כוחות הבטחון לא מפעילים את מלוא כוחם כדי למנוע את הפיגוע הבא. "אנחנו רוצים שיעשו משהו. אנחנו לא נותנים עצות, כדי שלא נהיה ברווזים במטווח" 

יוסי דגן ראש המועצה האזורית שומרון אמר במקום: "אנחנו התאספנו לאחר בקבוק התבערה שהושלך אתמול כאן ממש, מה שהחזיר אותנו לנס הגדול שהיה כאן לאיילה שפירא. אבל עם כל ההודיה לקב"ה על הנס שהיה אז, אנחנו צריכים לשאול את עצמנו איך אנחנו מונעים את הדבר הזה. ובעודנו בדרך התבשרנו על פיגוע אבנים נוסף שהתרחש באיזור זה בו נפצע בינוני קצין בצה"ל. אנחנו העברנו מסר שאנחנו דורשים לטפל בנסיונות הפיגועים כמו לפיגועים ממש. ואנחנו דורשים לסגור את הכביש מעזון לכיוון אל מתן".