מיכל פרץ על תוצאות הבחירות: איילת שקד צריכה להסיק מסקנות

רעיית שר החינוך, שוויתר על המקום הראשון למען שקד, תקפה את יו"ר ימינה ואמרה שעליה להסיק מסקנות, וכי בבחירות הבאות, הבית היהודי לא ירוץ באותה מתכונת

חדשות כיפה חדשות כיפה 19/09/19 21:02 יט באלול התשעט

מיכל פרץ על תוצאות הבחירות: איילת שקד צריכה להסיק מסקנות
איילת שקד, צילום: פלאש 90

אחרי הכישלון בחירות, יו"ר רשימת ימינה לכנסת, איילת שקד חוטפת ביקורת מבית. "איילת שקד צריכה להסיק מסקנות, בבחירות הבאות לא נרוץ באותה מתכונת", כך אמרה אתמול הרבנית מיכל פרץ, רעייתו של שר החינוך ויו"ר הבית היהודי הרב רפי פרץ בשיחה שתוכנה הגיע לידי אתר וואלה. "נצטרך לחשוב בפעם הבאה אם זה יהיה איתנו או בלעדינו אבל ברור שזה לא ייראה אותו דבר ולא יהיה באותה מתכונת אם נלך שוב לבחירות".

כזכור, רעיית שר החינוך הייתה מהמתנגדות לשילובה של שקד בראש רשימת הימין המאוחדת בבחירות האחרונות, ולמרות זאת, בעקבות הסקרים שניבאו לרשימה כזו יותר מ-10 מנדטים, בעלה ויתר ברגע האחרון על מקומו לטובתה. כעת, אחרי שהשיגה בבחירות רק שבעה מנדטים, מנדט פחות ממה שהיה למפלגה כשבנט ושקד היו חלק ממנה, קיימת אכזבה גדולה.

"כל אחד צריך להסיק מסקנות אבל השאלה אם הם (בנט ושקד) יודעים", אמרה מיכל פרץ באותה שיחה שקיימה אתמול. לדבריה, אם בעלה היה עומד בראש רשימה כזו "בכלל אין לי ספק, התוצאה הייתה אחרת לגמרי", כשכוונתה לטובה יותר. עם זאת, הסבירה כי אחרי שהוא ויתר על המקום הראשון "זה היה ברור לי, ידענו שזה הולך להיות 7 או 8 מנדטים אבל לא כל דבר אפשר לעצור באמצע".

מטעם איילת שקד נמסר בתגובה: "האיחוד בימין הגדיל את הכוח של הציונות הדתית בפוליטיקה הישראלית והעובדה שהרב רפי ימשיך ויהיה שר החינוך היא דבר מבורך. לו לא הייתי מאחדת את המפלגות והיינו רצים בנפרד, כולנו לא היינו עוברים את אחוז החסימה".