השר סמוטריץ' לכיפה: "לא מאמין שבנט ושקד יבגדו בנו שוב"

שר התחבורה מספר לחדשות כיפה כי הוא לא רואה תרחיש שבו ראשי הימין החדש חוברים לקואליציית כחול לבן ומותירים אותם בחוץ, ומבהיר: "יהיו שני הסכמים קואליציוניים נפרדים, אבל ננהל את זה ביחד כדי למקסם את הכוח שלנו"

חדשות כיפה מירב כהן, חדשות כיפה 16/09/19 16:43 טז באלול התשעט

השר סמוטריץ' לכיפה: "לא מאמין שבנט ושקד יבגדו בנו שוב"
סמוטריץ', צילום: פלאש 90. יונתן זינדל

יושב ראש האיחוד הלאומי ושר התחבורה, בצלאל סמוטריץ', בוטח בחבריו לרשימה, איילת שקד ונפתלי בנט, שלא יחברו לקואליציית כחול לבן, ומסביר כי מפלגתם שינתה את השיח הציבורי בישראל. 

צפו בראיון המלא: 

יאיר לפיד אמר שהוא מוכן לקבל לקואליציה את בנט ושקד, אבל אתכם הוא לא מוכן להכניס. אתה רואה סיטואציה שהבית היהודי-איחוד לאומי נשארים בחוץ לקואליציה? 

"אנחנו לא צריכים תעודות יושר ולגיטימציה מיאיר לפיד או מאף אחד אחר. אנחנו שלמים עם העשייה שלנו. המטרה שלנו שתקום ממשלת ימין טובה, לאומית ודתית. אני לא מפחד שבנט ושקד יחברו לקואליציית כחול לבן. בנט אמר את זה בקולו וסיכמנו את זה בנינו שנכנס למשא ומתן הקואליציוני ביחד. יהיו שני הסכמים קואליציוניים נפרדים, אין ספק שלנו יהיו דרישות בנושא דת ומדינה ולהם יהיו דרישות אחרות, אבל ננהל את זה ביחד כדי למקסם את הכוח שלנו."

אתה מאמין שאם החבירה של בנט ושקד לכחול לבן תמנע בחירות שלישיות, הם לא ילכו איתם? 

"את שואלת שאלות היפותטיות, והן לא יהיו על השולחן מכיוון שאם תקום ממשלת אחדות חילונית של הליכוד, כחול לבן וליברמן אז לא צריך גם את בנט ושקד. אני לא רואה מצב שבנט ושקד לשון המאזניים, אבל אני לא רואה מצב שבנו הם חוזרים על הטעות של 2013 בחבירה ללפיד ובגידה בשותפים הטבעיים שלהם גם בציבור החרדי ופי אלף מזה בציבור הציוני דתי. לא רואה אותם נכנסים להרפתקה שבוודאי לא תחזיר מעמד, ממשלה שהיא כל כל הטרוגנית ואין לה שום מכנה משותף. לא סתם הממשלה של לפיד ונתניהו התפזרה אחרי שנה ושבעה חודשים". 

קבלו את -

קבלו את -'ימינה'צילום: יח"צ

יכול להיות שבגלל זה הם לא תוקפים את ליברמן ולפיד? יש להם סיכומים איתם? 

"אל תקני את הספינים של הליכוד על זה שאנחנו לא תוקפים את ליברמן ולפיד. את לפיד וההסתה שלו אנחנו תוקפים הרבה מאוד. את ליברמן אנחנו תוקפים פחות בחומרים שאנחנו מוציאים מסיבה פשוטה- יש לנו תקציב דל ואנחנו רוצים לנצל אותו בצורה מושכלת, ואין מצביעים שיכולים לבוא אלינו מליברמן. מי שחבר לליברמן על רקע שנאת היהדות והדתיים כנראה שהוא לא הפוטנציאל שבא אלינו. בדקנו את זה, חקרנו את זה וזו הסיבה. אנחנו מנהלים קמפיין מקצועי ומנסים לנצל את המשאבים המוגבלים שצורה החכמה והיעילה ביותר. אנחנו משקיעים במקומות שיש לנו פוטנציאל שזה קודם כל הציבור הציוני הדתי הרחב שלנו. ואני בטוח שהציבור מבין את הצעד שעשינו, יודע את האחריות הגדולה שעומדת מאחוריו ומבין שהוא היה מוצדק אל מול האתגר המשותף להגיע לממשלת ימין, ואנשים יגלו אחריות וייתנו בנו אמון להיות גדולים וחזקים כדי שנוכל להיות שחקנים משמעותיים ולקדם את כל מה שאנחנו מאמינים בו. הוכחנו בקדנציה האחרונה-אין מפלגת ימין ביצועיסטית, חדורה, עם קבלות ולא עם הצהרות בחירות עם כמות החוקים הרפורמות וההשפעה כמו שהיתה לנו-אין מפלגה שעשתה כמונו. 

השינוי בשיח של נסיגות לשיח הסיפוח- זה הישג שלנו. עד לפי כמה שנים כדי להיבחר היית חייב לדבר על שני מדינות לשני עמים. נכון שבג"ץ פסל את כל היוזמות שלנו בנושא, אבל זה על סדר היום. לפני שבע שמונה שנים זה היה נשמע על סף טירלול מוחלט"

למה אתה חושב שראש הממשלה הלך דווקא על בקעת הירדן ולא גוש עציון או גוש אדומים? 

"כי זה יותר קל לו, יש על זה קונצנזוס ובטח יש לו גם הבנות על זה עם האמריקאים בנושא הגבולות. הנחיצות של בקעת הירדן כגבול מזרחי של מדינת ישראל מובנת יותר גם לאמריקאים ולכן קל לו לנהל את השייח הזה איתם. שינינו את הכיוון של הספינה- אין זבנג וגמרנו. אנחנו מבינים שזה יקרה".