אי השלום בנהריים יוחזר לירדן

שר האנרגיה יובל שטייניץ הודיע כי אי השלום יוחזר לירדן. ראש מועצה אזורית עמק הירדן בתגובה: "אמירה תבוסתנית וחסרת אחריות"

חדשות כיפה חדשות כיפה 13/09/19 13:24 יג באלול התשעט

אי השלום בנהריים יוחזר לירדן
"אי השלום" בנהריים, צילום: יעקב לדרמן/פלאש 90

לאחר 25 שנה מחתימת החוזה עם הירדן, הודיע היום (ו') שר האנרגיה יובל שטייניץ כי ישראל מוותרת על אי השלום ונערכת להחזרתו. בריאיון עם גלי צה"ל אמר שטייניץ: "שטחי מובלעות צופר שבערבה ונהריים שבעמק הירדן יחזרו לירדן בסיום החכירה".

בנוסף הבהיר השר כי אין לפתוח במשא ומתן כדי לקדם חכירה, והמטרה היא "להפריח את השממה עם חקלאות ישראלית". הממשלה תצטרך למצוא לחקלאי האזור שטחים חלופיים בתוך ישראל, שלאחר 80 שנה בהן עיבדו את האדמות ייאלצו לעזוב אותן.

ראש מועצה אזורית עמק הירדן, עידן גרינבאום, יצא כנגד האמירה של שטייניץ: "מדובר באמירה תבוסתנית וחסרת אחריות... חבל שאנחנו שומעים על כך ברדיו. חבל שזו הדרך בה הדברים מתנהלים. הדברים אמורים להתנהל בשקט והרחק מהעין הציבורית. בחודשיים שנותרו עד מועד חידוש ההסכם אנחנו מצפים שממשלת ישראל והעומד בראשה יתעשתו וינהלו משא ומתן רציני עם ארמון המלך ועם המלך עצמו".

בשנת 1994, נחתם הסכם שלום בין ישראל לירדן, שבמסגרתו נקבעו הסכמי חכירה לחלק מהשטחים במובלעת צופר ובנהריים. 'אי השלום' הוא פארק באזור שנקבע לאזור חיץ בין שתי המדינות, שם יכולים לטייל ישראלים ותיירים. במובלעת 'צופר' מצויים שטחים חקלאיים ובהם גידולים של חקלאים ישראליים. ירדן הודיעה לפני כשנה כי לא תאריך את הסכם החכירה, ואם לא יתנהל משא ומתן נראה שכל השטחים הללו יעברו בקרוב משליטתה של מדינת ישראל חזרה לירדן.

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן