הניסיון האחרון של כחול לבן למשוך קולות מהמגזר

כחול לבן, שבכל הקמפיין שלה התהדרה בחילוניות, עושה מאמץ אחרון ונואש לקושש קולות מהציונות הדתית. הערב ליל שבת תוכלו למצוא בבית הכנסת הקרוב לביתכם את העלון: "שבת שלום"

חדשות כיפה שירה זהבי, חדשות כיפה 13/09/19 11:23 יג באלול התשעט

הניסיון האחרון של כחול לבן למשוך קולות מהמגזר
עלון השבת של כחול לבן, צילום: צילום שער העלון

מפלגת כחול לבן, שהמצע שלה כולל בין היתר ביטול ה'סטטוס קוו' כדוגמת הפעלת תחבורה ציבורית בשבת ופתיחת מרכולים בשבת, מנסה לפנות כעת לציבור הדתי לאומי בקריאה להצביע להם בקלפי. הם מרחיקים לכת ומוציאים עלון שבת שיחולק היום בבתי הכנסת בין שאר עלוני השבת הקבועים.

בחזית העלון פונה ח"כ בני גנץ ראש המפלגה במכתב פתוח לבני ובנות הציונות הדתית. הוא משלב בו זכרונות מימיו בבית הספר הממלכתי דתי והישיבה התיכונית, וגם דבר תורה לפרשת השבוע 'כי תצא' של הרב משה ליכטנשטיין, מראשי ישיבת הר עציון. 

כראש מפלגה שלכל אורך הקמפיין שלה הדגישה עד כמה היא חילונית, ובעד חופש שוויון ועמדות ליברליות- נדמה כי כל אלה לא רלוונטיים כאשר יש צורך בקולות נוספים: "העולם הזה לא זר לי. להפך, הוא ערש ילדותי, אולי אפילו אבן השתייה שלי. בחדר העבודה שלי- מונחים זה לצאת (הטעות במקור, ש"ז) זה, סידור התפילה, ומגילת העצמאות שהיא התגלמות החלום הציוני".

ח"כ משה (בוגי) יעלון אף הוא לוקח מענייני דיומא, ופונה לציבור בטור שכותרתו: "חשבון נפש". הוא קורא לעשות חשבון נפש לאומי: "כשחודש אלול בעיצומו, והימים הנוראים מתקרבים אל פתחנו, אל לנו, גם בעיצומה של תקופת בחירות סוערת ורווית שקרים והשמצות כמו זו, לשכוח את חשבון הנפש הלאומי שעלינו לערוך".

גם לדמות רבנית פנו מהמפלגה כדי לכתוב בעלון, ובחרו ברבנית מלכה פיוטרקובסקי. בטור היא מביאה מדדים לבחירת המפלגה הנכונה לצד מובאות מפרשת השבוע, ומביעה התנגדות למפלגת נעם ותוהה: "מדוע מפלגה המבקשת את תמיכת הבוחרים ליישום שאיפתה 'להיות עם נורמלי בארצנו', מנהלת מסע בחירות שיש בו פגיעה מכוונת וצורבת, בכל החושבים אחרת מקברניטיה?!"
והיא מסכמת: "יהי רצון שאם נעשה את חובתנו, נזכה ב"ה, בהנהגה הרואה לעצמה חובה, לספק את ה'סחורה המשובחת' - חיזוק מדינת ישראל כמדינה יהודית, הרגישה למצוקת כלל אזרחיה".

עם הכותרת "מבית הכנסת אל הכנסת" מתארים בצורה נרגשת ח"כ עומר ינקלביץ', ח"כ אלופה (במיל') אורנה ברביבאי וח"כ מיכאל ביטון חוויות מבית הכנסת ומה הוא מסמל עבורם.
את ח"כ יאיר לפיד לא ניתן היה למצוא בטור משלו בעלון. כידוע, הוא משמש כאחד מראשי המפלגה, והוחלט שיהיה ראש ממשלה ברוטציה עם גנץ, אם כחול לבן יהיו אלה שיקימו ממשלה.

האם תיאורי החיבור ליהדות אינם סותרים את החילוניות שבכחול לבן טרחו להדגיש לאורך כל הקמפיין שלהם? נראה כי זהו שימוש מאולץ בערכים שרחוקים מערכי יהדות שאליהם מתנגדים במפלגה, ואותם מצהירים במצע כי יפעלו לשנות. כמו למשל שידאגו לקדם נישואין אזרחיים וקבורה חילונית.

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן