מה עושה משפחה חד הורית בספרי לימוד בתי הספר הדתיים?

בספר ללימוד חשבון מופיע איור ובו מופיעות שתי אמהות. חלק מההורים הזדעזעו: "אסור להשאיר כזה דבר בבית ספרנו" פעילה בקהילה הגאה אמרה: "גם בציונות הדתית יש משפחות גאות"

חדשות כיפה חדשות כיפה 12/09/19 20:59 יב באלול התשעט

מה עושה משפחה חד הורית בספרי לימוד בתי הספר הדתיים?
תלמידות בחמ"ד. אילוסטרציה, צילום: פלאש 90. הדס פרוש

חשבון פשוט: באחת מחוברות החשבון "שבילים", שמלווה את תלמידי החמ"ד מכיתה א' עד ו', מופיע תרגיל שבו איור של משפחות שונות בבניין דירות. אחת המשפחות, כך לפי הציור בחוברת, מורכבת מילד ושתי דמויות אם. השימוש בציור של משפחה חד מינית הצליח לעורר זעם רב בקרב הורים לתלמידים - כך פורסם בישראל היום.

"הזדעזעתי מאוד", אומרה אחת האמהות. "אסור להשאיר כזה דבר בבית ספרנו. צריך לנצל את ההזדמנות ולהחזיר את הספרים לפני שיהיה בהם שימוש". מלבד ההורים, היו גם מורים שהביעו זעם מהציור. אחת מהם כתבה לשר החינוך הרב רפי פרץ, כי היא "המומה וזועמת על ניסיונות מצד הלהט"בים ואג'נדות שונות, להכניס את רוע מעלליהם בדם ילדנו הטהורים".

היום גם כאלה שבירכו על ה"חידוש". "אני שמחה שגם ילדים שבאים ממשפחות שאין בהם אבא ואמא יכולים להרגיש שייכים ושגם להם יש מקום בספרי הלימוד והחברה הישראלית", אמרה אחת ממייסדי הקהילה הדתית הגאה, שמוסיפה כי "גם בציונות הדתית יש משפחות גאות. הורים שחושבים שצורת הלימוד הזאת אינה מקובלת, מתנהלים כמו בת יענה ומתעלמים מהמצב הקיים. אני מקווה שמשרד החינוך ימשיך להציג את המציאות המגוונת והמורכבת שיש בחברה הישראלית ולא יתקפל מול הלחץ".

שר החינוך רפי פרץ בתגובה: "המקרה מוכר, זוהי גרסה ישנה של ספר שכבר יצא מתוכנית הלימודים של החמ"ד. איור כזה לא יהיה בחינוך הממלכתי-דתי"