מנדלבליט על הקמת יישוב חדש בבקעה: "חשש משיקולי בחירות"

היועץ המשפטי לממשלה העביר את חוות דעתו על הצהרתו נתניהו בנוגע לסיפוח בקעת הירדן וההצעה להקים יישוב חדש. "קבלת ההחלטה בעיתוי הנוכחי – יומיים בלבד לפני מועד הבחירות – חשש כי ההצעה מונעת או למצער תיראה כמונעת משיקולים של בחירות"

חדשות כיפה חדשות כיפה 12/09/19 20:09 יב באלול התשעט

מנדלבליט על הקמת יישוב חדש בבקעה: "חשש משיקולי בחירות"
יישוב ביו"ש, צילום: לעמ, צביקה ישראלי

אביחי מנדלבליט, היועץ המשפטי לממשלה העביר היום (ה') את חוות דעתו על הצהרתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו בנוגע לסיפוח בקעת הירדן וההצעה להקים יישוב חדש במבואות יריחו ואמר כי קיים חשש שההחלטה נובעת משיקולים פוליטיים.

מנדלבליט טען כי "זוהי סמכותה של הממשלה להחליט על הקמת יישובים חדשים", אולם הדגיש כי "לנוכח אופיה של ההחלטה ומהותה, קבלתה בעיתוי הנוכחי – יומיים בלבד לפני מועד הבחירות – מבלי שהוצגה ונדונה לעומק עבודת מטה שקדמה לה ומבלי שהוצגה כל תשתית המבססת דחיפות, מתעורר חשש כי ההצעה מונעת או למצער תיראה כמונעת משיקולים של התמודדות בבחירות הקרובות".

דעת היועמ"ש

דעת היועמ"שצילום: צילום מסך

כזכור, ראש הממשלה נתניהו הודיע השבוע כי יחיל את החוק הישראלי בבקעת הירדן, מיד לאחר הקמת הממשלה. ראש הממשלה אמר בנאומו: "הנשיא טראמפ אמר שאחרי הבחירות הוא יציג את תכנית השלום שלו, מיד אחרי הבחירות, אפילו כמה ימים אחרי הבחירות, וזה ממש מעבר לפינה. זה מציב בפנינו אתגר גדול וזה מציב בפנינו גם הזדמנות גדולה. זאת הזדמנות היסטורית, שעת כושר חד פעמית להחיל את הריבונות הישראלית על ישובינו ביו"ש וגם על אזורים חשובים למורשתנו ועתידנו.  

"יחד עם החלת הריבונות בכנסת הבאה", אמר נתניהו "אביא לממשלה הבאה תכנית נרחבת לחיזוק ההתיישבות היהודית בבקעת הירדן ופיתוח התשתיות שם. אני רוצה להדגיש שוב, אנחנו מדינה דמוקרטית, לא אעשה שום דבר בלי לקבל מנדט ברור מהציבור, ולכן אזרחי ישראל אני מבקש מכם מנדט ברור לעשות את המעשה הזה". 

"יש פה הזדמנות יחודית וחד פעמית לעשות משהו שיש עליו הסכמה רחבה ולהביא גבולות קבע בטוחים למדינת ישראל. זה יבטיח שיו"ש לא תהפוך לעזה, ושכפר סבא נתניה ותל אביב לא יהפכו לישובי עוטף יו"ש".