השר פרץ מתכוון למנות אנשי שמאל לוועדת התקצוב להשכלה גבוהה

שר החינוך הולך לפספס הזדמנות לשנות את מרקם החברים של הועדה על ידי הכנסת חברים מאוניברסיטת אריאל, אולם המינוי המסתמן כרגע הוא של גורמי שמאל

חדשות כיפה חדשות כיפה 12/09/19 09:25 יב באלול התשעט

השר פרץ מתכוון למנות אנשי שמאל לוועדת התקצוב להשכלה גבוהה
הרב פרץ | תנ"ך בכותל לתלמידים, צילום: יוסי זליגר

שר החינוך הרב רפי פרץ מתכוון למנות לוועדת תכנון ותקצוב במועצה להשכלה גבוהה נציגי שמאל מובהקים, למרות שישנה אפשרות להכניס רוח חדשה לוועדה החשובה שתתפספס עם המינויים החדשים, כך דווח בישראל היום.

ישנם שני מינויים מרכזיים שיו"ר הבית היהודי צפוי להכניס לוועדה האחת - פרופ' רבקה כרמי, לשעבר נשיאת אוניברסיטת בן־גוריון, ומזוהה לחלוטין עם השמאל. השני - נציג מטעם אוניברסיטת תל אביב, שככל הנראה תבחר איש שמאל נוסף מטעמה. יתרה מזאת - מדובר בקדנציה השלישית ברציפות שבה תיוצג אוניברסיטת תל אביב, תוך דילוג על אוניברסיטת אריאל, שהיתה יכולה לשלוח לראשונה מאז נוסדה נציג מטעמה לוועדת התכנון והתקצוב החשובה. 

נזכיר כי בזמן כהונתה של פרופסור רבקה כרמי כיו"ר ועד ראשי האוניברסיטאות, היא עמדה בראש החותמים על מכתב שביקש למנוע את הפיכת המרכז האוניברסיטאי באריאל לאוניברסיטה. היא אף צוטטה כמי שמתנגדת להקמת פקולטה לרפואה באריאל - כך שלמעשה, אם תיבחר כחברה בות"ת, תצטרך להצביע על העברת תקציבים למוסד האקדמי. 

הוועדה לתכנון ותקצוב מורכבת מ־7 נציגים בסך הכל: יו"ר הות"ת, 3 נציגי אוניברסיטאות, אשר מינויים טעון תיאום עם ועד ראשי האוניברסיטאות, 2 נציגי ציבור וכן נציג מהמכללות.

מלשכת שר החינוך פרץ נמסר: "כרגע אין מינויים בות"ת. מייד לאחר הבחירות השר מתכנן לממש את סמכותו למנות חברים לות"ת וכן את מנכ"ל המל"ג. חבל ש'גורמים' בימין מתחבאים ומנסים לחבל במאמצי השר להכניס רוח חדשה למל"ג. כל ניסיון להשחיר את השר כחסר ניסיון, יעלה בתוהו".