ישראלית הצילה את חייו של אוסטרלי במהלך טיול בהודו 

צעירה ישראלית השוהה בימים אלו בהודו נקלעה לזירת תאונה בה נפצע רוכב אופנוע אוסטרלי. בזכות הכשרתה כחובשת מד"א, הפגינה תושיה רבה ובסיוע פראמדיקים מהארץ בשיחת וידאו אונליין- העניקה לפצוע טיפול מציל חיים

חדשות כיפה חדשות כיפה 11/09/19 14:45 יא באלול התשעט

ישראלית הצילה את חייו של אוסטרלי במהלך טיול בהודו 
דניאל ירדני, צילום: דוברות מדא

דניאלה ירדני (25) מרחובות, המטיילת בימים אלה בהודו, נסעה לפני כשבוע (ה') באוטובוס לכפר בצפון המדינה. במהלך הנסיעה עצר הנהג לפתע את האוטובוס, וירדני ירדה מיד לראות מה קורה. במרחק כמה מטרים, שכב רוכב אופנוע כבן 50, שנפגע ממשאית. ירדני, המתנדבת כחובשת במוקד 101 של מגן דוד אדום, לא התמהמה, ומיד לקחה פיקוד על האירוע.

ירדני אבחנה כי הפצוע מעורפל הכרה וסובל מחבלות משמעותיות בראש ובגפיים. כשהיא ללא ציוד רפואי, החליטה להתקשר לקבל ייעוץ מהפראמדיקים הבכירים במוקד הרפואי של מד"א. הפראמדיקים מהארץ ליוו אותה בשיחת וידאו, כשהם רואים את זירת התאונה ואת מצבו של הפצוע, והנחו את ירדני בביצוע בדיקות רפואיות ובמתן טיפול מציל חיים. כל זאת, כשהאזרחים במקום מסייעים לה וממלאים אחר הנחיותיה, על מנת להציל את חייו של רוכב האופנוע. גם כאשר הגיע למקום אמבולנס, לאחר זמן ממושך מאוד, דניאלה לא עזבה את הפצוע, והצטרפה לפינויו עד למרכז רפואי מקומי, הנמצא במרחק של שעת נסיעה, משם הועבר לבי"ח מרוחק להמשך טיפול. בני משפחתו וחבריו של רוכב האופנוע הודו לדניאלה באופן אישי, והוקירו את פועלה למען הצלת חייו של יקירם.

זירת התאונה

זירת התאונהצילום: דוברות מדא

ירדני: "המקרה הזה ממחיש עבורי עד כמה ההכשרה הרפואית והניסיון שצברתי כחובשת, מלווה אותי בכל מקום, וכי אני תמיד אעשה ככל יכולתי על מנת לסייע לחולים ופצועים ולהציל חיים, ובכל מקום בעולם ובכל זמן. כמו בעבודתי במד"א בארץ, הנחישות להציל חיים גוברת על כל רגש בזמן אמת. רק כשיצאתי מבית החולים, בדרכי ל'גסט האוס' שבו אני לנה, התחלתי לעכל את המקרה, והתרגשתי מעצם ההבנה שכישראלית במדינה בקצה השני של העולם, זכיתי להציל חיים. אין לי ספק שכל ישראלי שהיה נקלע לסיטואציה, היה עושה ככל יכולתו על מנת לסייע".

מנכ"ל מד"א, אלי בין: "הרצון להציל חיים טבוע בחובשים והפראמדיקים של מד"א, בכל מקום שבו הם נמצאים, ובכל זמן. דניאלה הציגה את פניה היפים של מדינת ישראל, כשתפקדה באופן מרשים, מסור ומקצועי. כשהיא בטיול פרטי בהודו, דניאלה לא חשבה פעמיים ועשתה כל שביכולתה, על מנת להציל חייו של פצוע. כל זאת, תוך שהיא נעזרת בטכנולוגיות שאנו משתמשים בהן במד"א, כמו שיחת הוידאו, באמצעותה ניתן לראות את מצב הזירה ולהעריך את מצבו של הפצוע, גם מהצד השני של העולם".