יוסי דגן: "הצהרת ראש הממשלה מדאיגה ומעוררת חשש"

ראש המועצה האזורית שומרון הסתייג מהצהרתו של נתניהו, שלא כוללת את כלל היישובים והשטחים הפתוחים באיו"ש, וקרא לו תקן את אמירתו: "פתאום אנחנו מדברים על 10% מהשטח- רק על בקעת הירדן"

חדשות כיפה חדשות כיפה 10/09/19 20:33 י באלול התשעט

יוסי דגן: "הצהרת ראש הממשלה מדאיגה ומעוררת חשש"
יוסי דגן, צילום: פלאש 90. יונתן זינדל

לאחר הצהרתו של ראש הממשלה נתניהו על כוונתו להחיל את הריבונות הישראלית על בקעת הירדן, יוסי דגן, ראש המועצה האזורית שומרון לא נמנה עם המברכים, אלא תוקף את נתניהו. 

"לצד הברכות שצריך לברך וכמובן אני מברך את ראש הממשלה על כל אמירה חיובית על החלת ריבונות ביהודה ושומרון, אני חייב לומר בצער שההצהרה הזו הערב בעיתוי שלה, בזמן של ממשל טראמפ היא מדאיגה והיא מעוררת חשש, רציני מאוד להמשך האחיזה היהודית ביותר מ90% מהשטח ביהודה ושומרון אני לא מבין מה קרה, גם לפני הבחירות הקודמות, גם בנאום ראש הממשלה באירוע 40 שנה לשומרון, כשדובר בצורה ברורה על ריבונות על כל הישובים היהודים ביהודה ושומרון פתאום אנחנו מדברים על 10% מהשטח. רק על בקעת הירדן", תקף ראש המועצה האזורית שומרון.  

עוד הוסיף דגן: "אם היה רצון לקבור קבורת חמור, כפי שרוב העם רוצה את נאום בר אילן, ואת התוכניות של הנשיא לשעבר ברק חוסיין אובמה, לנסיגה יהודית מיהודה ושומרון והקמת מדינת טרור בלב ארץ ישראל, אמירה שמדברת על ריבונות בשלב ראשון רק על פחות מ 10% מהשטח הרי שהיא מעמידה בסיכון ברור לקראת תוכנית המאה של נשיא ארה"ב דונאלד טראמפ יותר מ 90% מהאיזורים ביהודה ושומרון, למעלה מ 400,000 אזרחי מדינת ישראל שנמצאים על השולחן במשא ומתן. יש כאן אמירה שעלולה להתפרש בצורה קשה מאוד גם על ידי נשיא ארה"ב טראמפ וגם על ידי האיחוד האירופי." 

דגן המשיך: אני קורא לראש הממשלה בנימין נתניהו שהוא ראש ממשלה טוב ואני יודע שליבו נמצא במקום הנכון, לתקן את האמירה הזו ולשדרג אותה. ולהודיע בצורה ברורה כפי שהוא הודיע בעבר, מדינת ישראל תחיל ריבונות על כלל הישובים היהודים ביהודה ושומרון ועל כל השטחים הפתוחים הלט מיושבים בשטחי C, זה המינימום הנדרש, זה מה שהציבור  במדינת ישראל רוצה וזה מה שימנע את הסכנה של מדינת טרור בלב מדינת ישראל". 

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן