למה הדיחו בצה"ל את גיל קופטש?

בצה"ל החליטו להפסיק את הרצאותיו של הקומיקאי, לאחר תלונה של ארגון "תורת לחימה" על התבטאויות "באופן פוגעני ולא ממלכתי". קופטש עצמו טוען כי מדובר בקמפיין של ארגוני ימין קיצוני נגדו, בשל פוסט שכתב נגד נתניהו

חדשות כיפה חדשות כיפה 05/09/19 11:55 ה באלול התשעט

למה הדיחו בצה"ל את גיל קופטש?
גיל קופטש, צילום: משה שי, פלאש 90

בצה"ל החליטו להפסיק את הרצאותיו של הקומיקאי גיל קופטש, שהיה מוסר שיחות לחיילים על יהדות ופרשת השבוע, כך פורסם בחדשות 13. ההחלטה הגיעה בעקבות פוסטים שפרסם הקומיקאי בעמוד הפייסבוק שלו.

הפנייה לצה"ל הגיעה מארגון "תורת לחימה". בפניית הארגון נכתב בין היתר: "קצינים הסבו את תשומת ליבנו לכך שמר קופטש נוהג באופן עקבי להשתלח ולהתבטא בדף הפייסבוק שלו כנגד המסורת היהודית, הציונות וסמלי המדינה באופן מזעזע אשר לא הולם איש חינוך, ונוגד את ערך כבוד האדם". (הפנייה המלאה בתחתית הכתבה)

לדברי קופטש, 'ארגוני ימין קיצוני', מנהלים קמפיין נגד ארגון 'בינ"ה - התנועה ליהדות חברתית', במסגרתו מתקיימות ההרצאות שלו בצה"ל, וחיפשו פוסטים בפייסבוק שלו שישמשו נגדו. הוא סיפר כי "כתבתי פוסט חריף בסגנון סטנדאפ נגד ביבי ומחקתי. זה היה הטריגר של כל הסיפור. הצל וגופי הימין התחילו לקלל אותי ואת ילדיי ומחקתי".

עוד סיפר: "גופי ימין צילמו את הפוסט והפיצו את זה. קיבלתי טלפון מבי"נה שזומנתי לשימוע בצריף מט לנפול בתל השומר. והוא הסביר לי שקיבלו עליי תלונות מגופי ימין. אני מלקה את עצמי שנתתי להם את הנשק הזה. הוא אמר לי 'מה שכתבת על ביבי לא אכפת לי, אבל כתבת בתשעה באב שתודה רבה לרומאים שהחריבו את בית המקדש כי היה מקום מושחת'. הוא אמר לי שזה לא ציוני וזה נוגד את ערכי צה"ל. ועוד כתבתי על הנערים בקפריסין ששמו כיפה שזה פני הציונות. על זה הוא אמר לי שזה אנטי ציוני".

"דמותו לא תוכל להוות דוגמא ערכית לחיילי ומפקדי צה"ל"

בדובר צה"ל אישרו כי קופטש הודח ומסרו בתגובה: "מר גיל קופטש התבטא במספר פרסומים באופן פוגעני ולא ממלכתי. לאחר בחינת תוכן הפרסומים הוחלט, מתוך רצון לשמור על ממלכתיות בצה"ל, להפסיק פעילות במסגרתה הרצה מר קופטש לחיילים. ההחלטה לא נבעה מהתערבות של גורם חיצוני".

בארגון "תורת לחימה" מסרו בתגובה: "אנו מודים לצה''ל על שיתוף הפעולה והתיקון לאור פנייתנו. התנהגותו של קופטש כלפי סמלי הציונות המדינה והיהדות אינה עולה בקנה אחד עם עקרון הממלכתיות ומציאת המאחד אשר הינם נר לרגלי מפקדי צה"ל בכל שנות קיומו, ובוודאי שדמותו לא תוכל להוות דוגמא ערכית לחיילי ומפקדי צה"ל בין אדם לחברו - בחודש הרחמים והסליחות".

הפנייה המלאה של ארגון "תורת לחימה:
להורדת הקובץ