ראש הממשלה נתניהו: "חברון לא תהיה נקייה מיהודים"

ראש הממשלה נתניהו בביקור בחברון לציון 90 שנה למאורעות תרפ"ט: "איננו זרים בחברון ונישאר בה לנצח". ימינה בתגובה: "ריבונות צריכה להיות במעשים ולא בדיבורים"

חדשות כיפה חדשות כיפה 04/09/19 18:41 ד באלול התשעט

ראש הממשלה נתניהו: "חברון לא תהיה נקייה מיהודים"
ראש הממשלה בחברון, היום, צילום: גרשון אלינסון/פלאש 90

ראש הממשלה בנימין נתניהו ורעייתו הגב׳ שרה נתניהו השתתפו בטקס האזכרה הממלכתי לציון 90 שנה למאורעות תרפ"ט, ברחבת מערת המכפלה בחברון

ראש הממשלה התייחס בדבריו לגידול המשמעותי בהתיישבות היהודי בחברון: "אני גאה בכך שממשלתי אישרה את תכנית הרובע היהודי לפני שנה לבניית עשרות יחידות דיור חדשות ליהודי חברון. בית המכפלה כבר אוכלס בשבוע שעבר. אנו גם מטפלים בנושאים חשובים אחרים שהעליתם, ביחס לנגישות במערת המכפלה ולמימוש זכויות של הרכוש ההיסטורי היהודי.

"איננו באים לנשל אף אחד, אבל אף אחד גם לא ינשל אותנו. כדברי מנחם בגין ויגאל אלון זיכרונם לברכה: 'חברון לא תהיה נקייה מיהודים'. היא לא תהיה ‘יודן-ריין׳. ואני אומר בשנת התשעים לפרעות - איננו זרים בחברון - נישאר בה לנצח. אנו תמיד זוכרים את קריאתו הנצחית של כלב בן יפונה, נאמן חברון, ואנו פועלים על פיה: עלה נעלה".

מפלגת ימינה מיהרו להגיב לדבריו אלה של נתניהו: "מאד רצינו לברך את רוה"מ על אישור התקנת מעלית בארץ ישראל. לפחות. אבל לצערנו אפילו על מעלון למערת המכפלה רוה"מ לא מסוגל להתחייב... ריבונות צריכה להיות במעשים ולא בדיבורים".