אדלשטיין: "הגיע זמן ריבונות בחברון!"

יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין השתתף בכנס בחברון לציון 90 שנה למאורעות תרפ"ט: "הגיע הזמן שחברון תהיה עיר ואם בישראל"

חדשות כיפה חדשות כיפה 04/09/19 17:19 ד באלול התשעט

אדלשטיין: "הגיע זמן ריבונות בחברון!"
אדלשטיין בחברון, צילום: איציק הררי, דוברות הכנסת

יו"ר הכנסת יולי (יואל) אדלשטיין קבע לפני עשר שנים, כשר ההסברה והתפוצות, כי מדי עשור יתקיים טקס ממלכתי בחברון. זו הפעם השנייה בה הטקס מתקיים. 

לדברי אדלשטיין: "90 שנה אחרי תרפ"ט, אנחנו צריכים לומר בקול ברור: הגיע זמן חברון! הגיע זמן ריבונות בחברון! הגיע הזמן שהיישוב היהודי בחברון יגדל באלפיו. הגיע הזמן שביקור במערת המכפלה יהיה הדבר הקל ביותר, הנוח ביותר, הטבעי ביותר.

"הגיע הזמן שחברון תהיה עיר ואם בישראל - כפי שראוי לה, כפי שראוי לנרצחי תרפ"ט, כפי שראוי לנו. קיום טקס ממלכתי בחברון - הוא צעד לקראת ריבונות.

"מכאן אני הולך לקבוע מזוזה בבית המכפלה, שאחרי שנים סוף סוף מיושב שוב ביהודים. גאולת בתים בחברון היא צעד חשוב נוסף. אבל צריך לעשות יותר. בנחישות, בקוממיות, מתוך החיבור שנובע מברית העולמים שלנו למקום הזה. צריך לעשות הכל כדי שהטקס הממלכתי הבא, שייערך לציון שנת המאה לפרעות תרפ"ט, יתקיים על שטחה הריבוני של מדינת ישראל - כי הגיע הזמן.

"אז תתקיים בנו נבואת ישעיהו: "לֹא יִשָּׁמַע עוֹד חָמָס בְּאַרְצֵךְ, שֹׁד וָשֶׁבֶר בִּגְבוּלָיִךְ, וְקָרָאת יְשׁוּעָה חוֹמֹתַיִךְ וּשְׁעָרַיִךְ תְּהִלָּה".

כאמור, מיד עם תום הטקס, יו"ר הכנסת הניח מזוזה ב"בית המכפלה" הסמוך למערת המכפלה, אליו שבו המתיישבים בשבוע שעבר, לאחר שעמותת "הרחיבי מקום אוהלך" רכשה את הבתים כדין.

תנועת הריבונות מברכת את ח"כ אדלשטיין, על דבריו אודות החלת הריבונות בחברון: "אדלשטיין הוא ידיד אמתי של עיר האבות", אומרות ראשי התנועה, יהודית קצובר ונדיה מטר.

עוד הוסיפו ואמרו: "ראויה חברון, המקום הראשון שנרכש בארץ ישראל, לשאת את בשורת ריבונות ישראל על ארצו. מחברון יצאה הקריאה האמיצה 'עלה נעלה כי יכול נוכל לה', קריאתם של יהושע בן נון וכלב בן יפונה, המתייצבים מול עשרת המרגלים שראו את עצמם כחגבים וחששו מיושבי הארץ. חברון היא גם העיר בה החל דוד את מלכותו ובה מאז ועד היום משתטחים מאות אלפי יהודים בתפילה. מחברון תצא בשורת הריבונות למימושה המלא". 

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן