הערבי שתקף יהודי ישלם לו פיצויים

ערבי שתקף קטין יהודי בעיר העתיקה בירושלים ישלם פיצויים על סך 30 אלף ש"ח. עו"ד בלייכר: "אנו פועלים לכך שהתוקפים ישלמו מחיר כבד על מעשיהם האנטישמים"

חדשות כיפה חדשות כיפה 04/09/19 15:24 ד באלול התשעט

הערבי שתקף יהודי ישלם לו פיצויים
שער השלשלת. אילוסטרציה, צילום: הדס פרוש/פלאש 90

ערבי שתקף קטין יהודי בעיר העתיקה בירושלים ישלם לו פיצויים על סך 30,000 ₪, לאחר שקילל את הקטין והכה אותו. עו"ד חיים בלייכר מארגון חוננו המייצג את הקטין "אנו פועלים לכך שהתוקפים ישלמו מחיר כבד על מעשיהם האנטישמים, ובכך תגבר ההרתעה והביטחון יחזור למקומו".

שופט בית המשפט השלום בירושלים עדי בר-טל פסק כי על נאסר אלעואודה לשלם פיצויים לקטין יהודי על סך 30,000 ₪, בתוספת שכר טרחת עו"ד והוצאות משפט, זאת לאחר שאלעואודה הודה כי קילל את הקטין והיכה אותו.

התקיפה אירעה לפני כשנתיים וחצי, סמוך לשער השלשלת בעיר העתיקה בירושלים. התובע, אז נער כבן 15, הגיע עם כמה מחבריו אל שער השלשלת בעיר העתיקה, שם קיימו תפילה חגיגית הכוללת שירה וריקודים. 

בכל הזמן הזה עמד התוקף בסמוך, עד שבשלב מסוים החל עימות מילולי בין התוקף ואדם נוסף לבין התובע וחבריו. בשיא העימות קילל התוקף את התובע והכה אותו. מעוצמת המכה הועף מכשיר הטלפון של התובע, בו תיעד את כל המתרחש.

בעקבות התקיפה, נעצר התוקף ולאחר חקירה במשטרה הוגש נגדו כתב אישום, המייחס לו עבירה של תקיפה סתם. כאמור, התוקף הודה במעשיו במסגרת עסקת טיעון, הורשע ונדרש לשלם פיצויים סמליים למותקף. 

היות והקנס הכספי לא הועבר אליו, החליט הקטין להגיש תביעה אזרחית נגרר על סך 30,000 ₪, פיצויים בגין נזקים, כאב, סבל, עוגמת נפש רבה, פגיעה בתחושת הביטחון ומועקה שנגרמו לתובע כתוצאה מהמקרה. בכתב התביעה מזכיר עו"ד בלייכר מארגון חוננו, כי מדובר היה בפער גילאים משמעותי בין התוקף לתובע, שכן התובע היה נער בן 15 בעוד התוקף היה בשנות העשרים לחייו.

עוד צוין בכתב התביעה כי התקיפה פגעה בתחושת הביטחון של התובע ומאז האירוע, ולאורך מספר חודשים ארוכים, חש התובע מאוים וחשש שתקיפה מהסוג הזה תחזור על עצמה.

כעת פסק השפוט בר-טל כי היות ואלעואודה לא הגיש כתב הגנה בזמן שניתן לו, עליו לשלם את סכום הפיצויים לקטין, בתוספת שכר טרחת עורך דינו והוצאות משפט.

בעקבות פסק הדין מסר הקטין "ידע כל ערבי שיעז לתקוף יהודים שהדבר לא יעבור בשתיקה מצדינו, אנו נתחזק בסיבובי השערים ודרישת מקום המקדש בכל מחיר.

אני מברך על פסיקת בית המשפט לחייב אותו בסך 30,000 ₪, אשר תרתיע להבא ערבי אשר יעלה בדעתו לתקוף יהודי, מדינת ישראל היא מדינתו של העם היהודי ולא ייתכן שבבירת ישראל יתקפו יהודים ללא מענה. אני מצפה שמשטרת ומדינת ישראל יפעלו כך כנגד כל מי שיעז להרים ידו על יהודי".

עו"ד חיים בלייכר מארגון חוננו המייצג את הקטין מסר: "היו ימים שתקיפת יהודים בעיר העתיקה נעשתה כהיתר בעיני אלו שאינם בני ברית. אנו בארגון חוננו פועלים לכך שהתוקפים ישלמו מחיר כבד על מעשיהם האנטישמים, ובכך תגבר ההרתעה והביטחון יחזור למקומו".