חולדאי שלח לבתי התלמידים הדתיים ספר שנאסר ע"י ראש החמ"ד

ראש עיריית תל אביב שלח לבתי התלמידים הדתיים בעירו ספר ששוש נגר אסרה ללמדו בבתי הספר. הרב חיים נבון הזדעק:"הטפה קצת אובססיבית מכספי ציבור". עיריית ת"א: "תלמידי העיר מקבלים גם את הספר התנ"ך עם סיום כיתה ו'"

חדשות כיפה חדשות כיפה 04/09/19 15:00 ד באלול התשעט

חולדאי שלח לבתי התלמידים הדתיים ספר שנאסר ע"י ראש החמ"ד
רון חולדאי, צילום: פלאש 90. תומר נאוברג

ראש עירית תל אביב, רון חולדאי שלח להורי התלמידים הדתיים בעירו את הספר "מתי נדע אם מיכל נבחרה?", שנאסר ללמידה בבתי הספר הדתיים בעיר על ידי ראש החמ"ד החדשה שוש נגר. 

 "אין לחלק (את) הספר לתלמידים בבתי הספר שלנו", כך כתבה נגר במכתב למנהלי בתי הספר בתל אביב, והוסיפה: "הספר נוגד ופוגע בתפיסת העולם של הציבור הציוני דתי, המבקש להתחנך על פי תורת ישראל ורוח החינוך הממלכתי-דתי (חמ"ד)". 

ראש העיר בהפגנתיות החליט לעקוף את החלטת ראש החמ"ד. במכתב שצירף לספר כתב ראש העיר הוותיק להורים "ביקשתי ממנהלי בתי הספר בעיר לחלק את הספר לתלמידי כיתות א', אך לצערי הוטל וטו על הפצתו בבתי הספר של החינוך הממלכתי דתי בעיר מנימוקים שאינם מקובלים עליי".

עוד הוסיף חולדאי: "כמי שמאמין בזכויות אדם ובהכלת האחר, אני מתנגד נחרצות לפסילה הזו. משכך מצאתי לנכון לשלוח לכם את הספר ישירות. אני מעודד אתכם ואת ילדיכם לקרוא את הספר, ובטוח שתמצאו בו מחשבות ורעיונות המזמינים דיון ושיחה-ולא בהשתקה". 

https://www.kipa.co.il/userFiles/files/e93ec03471e79b32b7d42f76aceb05db.jpg

הרב חיים נבון הזדעק על המעשה המקומם של חולדאי. וכתב בדף הפייסבוק שלו: "אם חולדאי רוצה לחנך "להכרת האחר, לדיון ולשיחה, ולא להשתקה", אז כמו ששלח לתלמידים הדתיים ספר שמאתגר את השקפת עולמם, בטח שלח לתלמידים החילוניים ספר שיתאגר את השקפת העולם שלהם. זו לא צריכה להיות חוברת של הרב אלי סדן; יספיק ספר ילדים בשבח שמירת השבת, אולי אחד מהספרים הנפלאים של רבקה אליצור. כי אם זה לא מה שקרה - אם התלמידים הדתיים קיבלו ספר בשבח השקפת העולם החילונית הליברלית, וגם התלמידים החילוניים קיבלו אותו ספר בשבח החילוניות הליברלית - אז אין כאן לא הכרת האחר, לא דיון ולא שיחה ולא מניעת השתקה. יש כאן סתם הטפה, קצת אובססיבית, לערכים האהובים על חולדאי, וכל זה בכספי הציבור". 

שאלנו את עיריית תל-אביב האם גם לתלמידים החילוניים נשלח ספר בשבחה של השבת- זו היתה תגובתם: "הספר נשלח לכלל מוסדות החינוך בעיר, כמתנה מראש העירייה לתלמידים העולים לכיתה א'. הסיפור בו מעורר מחשבה והשראה ומבטא את ערכי החינוך לדמוקרטיה ולשוויון. כמי שמאמין בזכויות אדם ובהכלת האחר, ראש העירייה מתנגד נחרצות לפסילה הזאת ולכן שלח את הספר ישירות לבתי התלמידים. תלמידי העיר מקבלים גם את הספר התנ"ך עם סיום כיתה ו' ובכל מקרה תוכנית הלימודים של משרד החינוך חושפת את הילדים למגוון היבטים של היהדות, תפישות ואמונות. בדמוקרטיה אמיתית חשוב לחשוף את הילדים גם לתכנים מעוררי מחלוקת, ולקיים סביבם דיון פתוח".