אופק התמודד עם הסרטן - עכשיו הוא נלחם להציל את הרגל שנפגעה מהמחלה

קמפיין מימון המונים קורא לציבור לסייע בטיפול ייחודי שקיים רק בארה"ב והוא התקווה האחרונה של הצעיר בן ה21 להציל את רגלו שנפגעה קשות מסיבוכים ממחלת הסרטן

חדשות כיפה חדשות כיפה 04/09/19 14:41 ד באלול התשעט

אופק התמודד עם הסרטן - עכשיו הוא נלחם להציל את הרגל שנפגעה מהמחלה
אופק, צילום: יחצ

לפני שלוש שנים אופק קיסינג (21, ירושלים) היה בשיא ההכנות לקראת גיוסו ליחידה קרבית. המסלול היה מתוכנן בקפידה- הוא עבד קשה כדי לפתח כושר גופני וסיבולת ריאה, התאמן באימוני כוח אינטסיביים והשתתף במרתון ירושלים כדי להגשים את חלומו ולהיות לוחם בצה"ל.

כמה חודשים לפני הגיוס, כאבים עזים ברגלו, מתחילים להטריד את מנוחתו אבל הוא מייחס אותם לאימונים הגופניים האינטסיביים וממשיך להתאמן כרגיל. אבל הכאבים רק הולכים ומחמירים ולבסוף הוא מחליט ללכת לפיזיותרפיסט כדי לטפל בבעיה. לאחר מספר ניסיונות לסייע בכאבים, הוא מופנה לבדיקת מיפוי עצמות ו  MRI

תוצאות בדיקת מיפוי העצמות וה MRI  מגלות כי הכאבים מהם סבל הם כתוצאה מגידול שאיכל חלק גדול מירכו הימנית והוא מאובחן כחולה בסרטן עצמות אלים מסוג אוסטיאוסרקומה. עצם הירך של אופק הייתה אכולה לגמרי מבפנים ולכן נאסר עליו לדרוך על הרגל מחשש שהעצם תישבר. וכך, החל אופק את מסע ההתמודדות עם הסרטן כאשר הוא מושבת ואינו יכול לעמוד על רגליו.

אופק, הספורטאי בנשמתו, יצא להתמודדות חייו כדי להחלים מהסרטן ולהחזיר את התפקוד לרגלו.

אופק

אופקצילום: יחצ

התכניות והחלומות של אופק נגדעו באותו רגע והוא נכנס לסבב אינטנסיבי של טיפולים כימותרפיים וביולוגיים לעצירת התפשטות הגידול. בתום ארבעה חודשים של טיפולים אגרסיביים הוא יועד לניתוח. אבל שבוע לפני הניתוח אופק נופל על הירך הנגועה בגידול בעקבות התקף פרכוסים פתאומי  שנוצר כתוצאה מתופעת לוואי של הטיפול הכימותרפי. אופק שובר את הירך הנגועה בגידול ונאלץ לדחות את הניתוח.  הרגל השבורה קובעה בברזלים חיצוניים, הניתוח נדחה והוא ממשיך את סבב הטיפולים. לאחר שהשבר התאחה הוא נכנס לניתוח להוצאת הגידול מירכו ולהחלפת רוב הירך והברך בפרוטזה.

לאחר הניתוח הוא מתחיל בשגרת טיפולים פיזיותרפיים מפרכים במטרה להחזיר את הרגל לתפקוד מלא ולעמוד שוב באופן עצמאי על הרגליים. לאחר  שני ניתוחים מורכבים וקשים בארץ ובארה"ב ושלושה חודשים בהם התמיד 24 שעות ביממה בטיפולים ותרגילי פיזיותרפיה, אופק מצליח לכופף את ברך ימין וללכת על רגליו באופן עצמאי.

לאחר כמה חודשים של עבודה מפרכת לשיקום רגלו, אופק חוזר לארץ ומתחיל לתכנן את החזרה לשגרה. הוא שוכר דירה בירושלים, מתחיל לעבוד עבודה חלקית בעמותה לילדים ונוער עם מוגבלויות ואפילו נרשם למבחן פסיכומטרי לקראת לימודים אקדמאיים.

כל העת, אופק המשיך בשיקום אינטנסיבי, טיפולים, אימונים ותרגילים פיזיותרפיים כדי לשמר  ולשפר את יכולת כיפוף הברך וההליכה שהושגו במאמץ רב.

אבל אז, התכניות שוב השתבשו. יום אחד, בעת אימון מפרך בחדר הכושר, הוא נתקף כאבים פתאומיים עזים שמשתקים את היכולת להזיז את רגליו או לעמוד בכוחות עצמו והוא מפונה לבית חולים. שם התגלה כי סביב הפרוטזה בברך של אופק נוצר זיהום חריף ויש צורך בניתוח נוסף ובאשפוזים ארוכים. אופק חזר לנקודת ההתחלה וכעת הוא שוב עם מגבלה משמעותית בכיפוף הברך, כאבים עזים קבועים ברגלו, לא יכול ללכת, לעמוד או להתנהל לבד על רגליו ובעצם- ללא יכולת תפקוד של רגל ימין וללא יכולת לעמוד באופן עצמאי על הרגליים.

כעת, הוא טס פעם נוספת  לארה"ב לבי"ח ומכון שיקום ייחודי למצבים אורתופדיים מורכבים, בו נותח ושוקם בהצלחה לפני כשנה. הפעם עליו לעבור שיקום מיוחד ואינטנסיבי כדי להפחית את הכאבים ולהשיב את יכולת הכיפוף לברך ימין ולעמוד באופן עצמאי על שתי רגליו.

עלות הטיפולים והשהייה בארה"ב נאמדים ב600,000 דולר וכעת פונים הוריו לציבור הרחב בבקשה לסייע לאופק במסע להציל את רגלו ולהחזיר לו את שגרת חייו.

הוריו של אופק נאלצו להוציא מכיסם מאות אלפי שקלים עד כה במסגרת ההתמודדות במחלת הסרטן, הטיפולים, התרופות והנסיעה הראשונה לארה"ב. אימו של אופק, רבקי :" אופק הוא פייטר. במשך שלוש שנים הוא מפגין רוח לחימה ומוצא דרך יצירתית להתמודד עם כל מכשול. הבשורה הזאת שינתה את כל מסלול חייו של אופק והכניסה את החיים שלנו לסחרור שאנחנו מקווים ומאמינים שיש לו סוף טוב. אנחנו לא מתייאשים. אופק נחוש לחזור לעצמו וליצור מסלול חדש לחייו . אנו סמוכים ובטוחים שבעזרת ה' ובעזרת הטיפול- הכאבים יופחתו והברך תתכופף שוב". 

לתרומות לחצו כאן