נכדתו של יצחק שמיר נגד עיריית תל אביב

נכדתו של ראש הממשלה המנוח טוענת כי בעירייה הבטיחו לה לקדם קריאת שם בית ספר חדש על שמו של סבה, אך בסופו של דבר נקרא בית הספר על שמו של שמעון פרס. עיריית תל אביב: "בכוונת העירייה להנציח את שמיר"

חדשות כיפה חדשות כיפה 04/09/19 09:51 ד באלול התשעט

נכדתו של יצחק שמיר נגד עיריית תל אביב
יצחק שמיר ז"ל, צילום: פלאש 90

האם עיריית תל אביב מסרבת להנציח את יצחק שמיר, בעוד שהיא מנציחה אישים אחרים? נכדתו של שמיר, מיכל דיאמנט, פרסמה פוסט בפייסבוק בו היא מתארת השתלשלות עניינים, לפיה בעירייה הבטיחו לה, לאחר מאבק ציבורי, להנציח את שמו של סבה בקריאת בית ספר חדש על שמו, אך בסופו של דבר נקרא בית הספר על שמו של שמעון פרס.

דיאמנט מספרת כי בעירייה הציעו למשפחה לקרוא על שמו של שמיר רחוב קטן בדרום תל אביב, והצעות שהועלו, חלקן על ידי העירייה עצמה, לקריאת רחוב מרכזי יותר על שמו, נדחו בסופו של דבר: "מסתבר שכשהעירייה רוצה היא יכולה: אין בעיה להקים ועדה, אין מניעה לקבל החלטות ואין קשיים שמתגלעים בדרך" כתבה דיאמנט והוסיפה: "תתביישי לך תל אביב, תתבייש לך רון חולדאי. על היהירות, על הקטנוניות ועל חוסר היכולת להכיר בכך שיש דברים שהם מעבר לפוליטיקה של ימין ושמאל".

(הפוסט של מיכל דיאמנט)
https://www.facebook.com/michal.diament/posts/10156580297086903?__xts__[0]=68.ARD0NXZorRuq6g5r7bQhbQUtHPcMVbAeEcNIuoJY2LGZzS2a3Ycgxyzo-E7UBWJJ69X9c5yY9MryJLrIken4Fd2-TvU-oiGATXmxjFJ365-GqX_8L_YVupDH3FYhJcr4iWCSJ4uwWWfYv1i8qk97vvdAM15307XttbYrd3PHqr8FM03yRwhS3Tp1UnjaxN8viso-eF746FBzgaRzXQ&__tn__=-R

בעיריית תל אביב מסרו בתגובה: "במהלך כהונת חולדאי הונצחו אנשי ימין רבים, ביניהם בגין, מודעי, יעקב מרידור ורחבעם זאבי. מעולם לא חווינו ניסיון של מישהו להכתיב לעירייה את מדיניות ההנצחה ובוודאי לא במסגרת התדיינות ברשתות החברתיות. למרות זאת בכוונת העירייה להנציח את שמיר, שבהחלט ראוי להנצחה".

השר צחי הנגבי (הליכוד) דורש מעיריית תל אביב להנציח את יצחק שמיר: "נהוג לומר שתל אביב היא "מדינה אחרת"; פחות ימנית, יותר חילונית, מרוכזת בעצמה ובעולמה הקוסמופוליטי. אבל בתל אביב שאני מכיר, ובה גדלתי, יש מאות אלפי ישראלים שלא מנותקים מההיסטוריה ומהמורשת של עמם. 
אני מצפה מהנהגת העיר להנציח את זכרו של יצחק שמיר, מפקד המחתרת, בכיר המוסד וראש הממשלה, שהיה תושב תל אביב שנים רבות. זכיתי לכהן כמנהל לשכתו של שמיר כאשר עמד בראש הממשלה, ולעמוד מקרוב על אישיותו של מנהיג דגול, שהקדיש את כל חייו להבטיח עצמאות לעמו וביטחון לארצו.
אני קורא לראש העיר ולמועצת העיר ת״א לממש בדחיפות את מחויבותם בנושא חשוב זה!"