הרב עמיחי אליהו בביקורת על הציונות הדתית

יו"ר איגוד רבני קהילות, הרב עמיחי אליהו, קורא לציבור הדתי לאומי לעשות חשבון נפש. "בכל הנוגע ליהדותה של המדינה אנחנו שקופים".

חדשות כיפה חדשות כיפה 03/09/19 14:01 ג באלול התשעט

הרב עמיחי אליהו בביקורת על הציונות הדתית
הרב עמיחי אליהו, צילום: איגוד רבני קהילות

יו"ר איגוד רבני קהילות, הרב עמיחי אליהו, משגר ביקורת חריפה לציונות הדתית וקורא לעשיית חשבון ותיקון הדרך. "במשך שנים, לא היטבנו להשכיל לדבר את השפה של הציבור המסורתי. לכן בניגוד לכל הגיון ולמרות שסל הערכים שלנו ושל הציבור המסורתי מאוד דומה, כשהציבור המסורתי מעוניין ביהדות, הוא פונה לציבור החרדי".

עוד הוא מוסיף: "זה אמור להפתיע אותנו משום שאימצנו את הרצון להוות גשר בין הציבורים השונים, לקחנו לעצמנו משימה להתחבר לציבור החילוני במדינה. מסתבר שזה לא גשר ולא קשר - זה דמיון. אנחנו במקרה הטוב מצליחים להתמזג בציבורים אחרים. אבל לרוב אנחנו לא מגשרים או מקשרים אחרים ליהדות. אפשר לומר בהכללה גסה, שבכל הנוגע ליהדותה של המדינה אנחנו - "שקופים". החרדים הם 'כוהני היהדות' אנחנו 'כוהני א"י'".

ומסכם: "בשל הניתוק, בבחירות האחרונות הציבור הדתי לאומי הפסיד כשלושה מנדטים (כ- 120,000 קולות) שהגיעו מקרב הציבור המסורתי לש"ס. הגיע הזמן שניקח אחריות ונהיה שותפים לתיקון המצב מתוך אמון בעם ישראל ומתוך אמון בתורה. הגיע הזמן להתחבר מחדש".