בקרוב: ירושלים בדרכונים האמריקניים

הממשל האמריקני בוחן את האפשרות לכתוב את ירושלים כמקום הולדתם של אזרחיה שנולדו בעיר הבירה הישראלית. מנכ"ל הקואליציה היהודית הרפובליקנית: ,החלטה חשובה ומשמעותית"

חדשות כיפה חדשות כיפה 03/09/19 12:14 ג באלול התשעט

בקרוב: ירושלים בדרכונים האמריקניים
טראמפ ונתניהו., צילום: פלאש 90. קובי גדעון

האם בקרוב יכולו אזרחים אמריקאים שנולדו בירושלים לכתוב בתעודת הזהות שלהם את עיר הולדתם? ממשלת טראמפ שוקל זאת בחיוב. 

בראיון לאתר JNS אמר מזכיר המדינה האמריקני, מייק פומפאו, כי "אנחנו בודקים ללא הרף את עניין הרישום בדרכונים ושוקלים לחיוב לעשות את השינוי הזה".

עד כה, למרות ההכרה האמריקאית בירושלים כעיר הבירה של ישראל, ארה"ב לא אפשרה לכתוב את ירושלים כמקום הולדתם של אזרחיה. 

בארגונים היהודיים בארה"ב מברכים על השינוי הצפוי. מנכ"ל בני ברית העולמי, דן מריאשין, אמר כי מדובר בחדשות מעודדות. "זה צעד שהוא בסך הכל הגיוני אחרי העברת השגרירות לירושלים והוא יהווה תיקון לעוול היסטורי".

"בית המשפט העליון בארה"ב כבר קבע כי נושא הרישום בדרכונים נמצא באחריות הממשל שהכיר בירושלים כבירת ישראל. הוסיף נשיא התנועה הציונית האמריקנית, ריצ'רד היידמן: "הדבר הכי נכון הוא שמי שנולד בירושלים, כמו שלושת הנכדים שלי, יופיעו בדרכונם כמי שנולדו בירושלים שבישראל, ולא כאילו הם חסרי זיהוי של מדינה".

"זו החלטה חשובה ומשמעותית ביותר המאשרת את העובדה ארוכת השנים שירושלים היא בירת ישראל והדבר אינו שנוי במחלוקת", אומר מנכ"ל הקואליציה היהודית הרפובליקנית מאט ברוקס. "שוב הנשיא טראמפ וממשלו נוקטים מדיניות שהקהילה היהודית ייחלה לה שנים. טראמפ הוא ללא ספק הנשיא הפרו-ישראלי ביותר בהיסטוריה".