מנכ"ל משרד החינוך: "רק גורמי ביטחון יאשרו טיולים ביו"ש"

שמואל אבואב התייחס ליוזמת הרב רפי פרץ להוסיף טיולים במערכת החינוך לאזור יהודה ושומרון, והסביר כי הסמכות לאשר טיולים כאלו נמצאת באחריות גורמי ביטחון בלבד, ולא בידי השר

חדשות כיפה חדשות כיפה 01/09/19 11:33 א באלול התשעט

מנכ"ל משרד החינוך: "רק גורמי ביטחון יאשרו טיולים ביו"ש"
השר פרץ עם מנכ"ל משרדו, צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

האם יתווספו טיולים ליהודה ושומרון במערכת החינוך? שר החינוך, הרב רפי פרץ, מקדם, על פי פרסום בערוץ 13 בשבוע שעבר, מוביל תכנית טיולים חדשה במערכת החינוך. במסגרת התכנית תלמידי מערכת החינוך יוכלו לטייל בקבר יוסף שבעיר שכם. תכנית הטיולים החדשה כוללת אתרים רבים ביהודה ושומרון שעד כה לא אושרו לבתי הספר, ובין השאר גם נחל שילה והר חרשה.

היום (א') מנכ"ל משרד החינוך, שמואל אבואב, הציג תמונה מעט שונה. בראיון ל-ynet אמר אבואב: "אני רוצה להסביר בצורה ברורה: רק צוות מקצועי של אנשי כוחות הביטחון ואנשי המשרד שאמונים על בטיחות הילדים מאשרים מסלול".

אבואב הסביר כי "יכולים להיות מדיניות ורצון וקריאה להוביל דברים, אבל בסוף הסמכות המקצועית היא של אנשי הביטחון. כל מסלול נקבע לגופו, ולכן יש מסלולים שמאושרים כרגע ויש כאלה שלא מאושרים".

מטעמו של הרב רפי פרץ נמסר בתגובה: "כותרת ווינט הבוקר בעניין הסיורים לקבר יוסף, והדברים שמיוחסים למנכ"ל משרד החינוך, הם שקר בוטה וסילוף הדברים. קריאה והאזנה לדברים מוכיחות כי לכותרת אין כל יסוד וקשר למציאות.

"שר החינוך, הרב רפי פרץ, ומנכ"ל המשרד, שמואל אבואב, עובדים בתיאום ובשיתוף פעולה מלא, בכל הסוגיות ובכל הנושאים, ופועלים יחד ללא לאות כדי לקדם יחדיו את מערכת החינוך - לטובת תלמידי ישראל, ההורים והמורים".

השר פרץ: "צר לי שבבוקר חגיגי למיליוני ילדי ישראל מנסים להכניס טריז ביני לבין מנכ"ל משרדי. מי שקרא את הכתבה הבין שאין שום קשר בין הכותרת לבין הכתבה. ‫שמואל ואני עובדים בשיתוף פעולה ואמון מלא עם הערכה רבה לפועלו למען החינוך בישראל. הדגשתי גם אני שרק גורמי המקצוע מאשרים. מעט הוגנות תקשורתית לא תזיק לאף אחד".

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן