עופר חדד חושף: "הגיעה אולי העת לשתף את מנהלי שאני ימני"

אחרי המתקפה של ראש הממשלה על ערוץ 12, העיתונאי עופר חדד עונה למתקפה ומסביר למי שמתבלבל: "פוליטיקאים הם לא מבקרי תקשורת"

חדשות כיפה חדשות כיפה 01/09/19 00:07 א באלול התשעט

עופר חדד חושף: "הגיעה אולי העת לשתף את מנהלי שאני ימני"
עופר חדד, צילום: הדס פרוש, פלאש 90

לאחר שראש המשלה תקף את העיתונאי גיא פלג ואת ערוץ 12, נחלץ עמית סגל להגנת הערוץ, והסביר שדווקא מעודדים אותו לדבר על עמדותיו הימניות. עכשיו גם עופר חדד חושף את עמדותיו.

על רקע הדיווחים של כתב חדשות 12 גיא פלג בעניין תיק 4000, הערב (שבת) תקף ראש הממשלה בחריפות את ראשי חברת החדשות, וטען שהם "עושים פיגוע בדמוקרטיה". נתניהו נקב בשמותיהם של מנכ"ל קשת אבי ניר, מנכ"ל חברת החדשות אבי וייס ובעלי במניות בחברה, יצחק תשובה ודרורית ורטהיים. וקרא לצופים : ""״קשת״ וערוץ 12 מרוויחים מרייטינג. הרייטינג נקבע על פי הצפייה של כ-700 משפחות בישראל שמחוברות למכשיר ״פיפל מיטר״. אם המכשיר מותקן בביתכם, או אם מישהו בסביבתכם מחובר למכשיר כזה, דירשו ממנו להימנע מלצפות ב״קשת״ ובערוץ 12"

בתגובה כתב הערב העיתונאי עופר חדד את דעתו על חברת החדשות ומנהליה: "חברת החדשות לא זקוקה לשום תעודת כשרות מאף פוליטיקאי. התבלבלנו קצת. פוליטיקאים הם לא מבקרי תקשורת. הם מושאי סיקור. ״תפקיד העיתונות לשרת את הנשלטים, לא את השולטים״ שם; שם 2. יותר מ-12 שנה בחברה. בשנים האחרונות כתב יו״ש ומגיש תכניות יומיות. מעולם, לא ברמז, לא בגישוש, אף אחד, לא המנכ״ל שלנו אבי וייס, לא סמנכל התוכן ועורך המהדורה גיא סודרי, מעולם לא ניסו לתהות על העמדות שלי. לא כשהבאתי סיפור שהרגיז את השמאל ולא כשעצבנתי את הימין. כל השנים האלה שמעתי דבר אחד: יש סיפור? הוא חשוב לדעתך? תביא אותו לשידור לא משנה אם זה מוציא אותך או אותנו שמאלנים או ימנים"

בהמשך חושף חדד כיצד ראש הממשלה מצפה מהתקשורת להתנהג: "כשנתניהו ישב מול הבת של הרב אטינגר ז״ל ואמר לה שהוא העביר את חוק עונש מוות למחבלים הוא ידע היטב שזה לא נכון וזאת משום שהוא מתנגד (וזה לגימטי) אבל זה לא הפריע לו לשבת מול יתומה שאבא שלה זה עתה נרצח ולספר לה סיפור שטוב לו אלקטורלית אבל רחוק מהאמת. כשהוא הרים את העיניים וראה את ההלם על פניהם של הכתבים הוא הוסיף ״ואם לא, נעביר אותו״. אפעס, לא מדויק. בחזונו של רה״מ אין תקשורת ימנית, יש תקשורת מגויסת. כזו שמיושרת קו עם מה שנוח לו. שלא תתקוף מימין או משמאל. זו לא תקשורת, זה פראבדה."

ומסכם בחשיפה על דעותיו המדניות: "על כל פנים הודות לפסטיבל הגיעה אולי העת לשתף את מנהלי שאני ימני. לא שהם שאלו"