צפו: תושבי רחלים מקבלים ליישוב את דיירי "עלי שיח"

בשירת המונים משותפת ומרגשת קידמו בברכה תושבי רחלים את הדיירים החדשים בקהילה, דיירי "עלי שיח"

חדשות כיפה שירה זהבי, חדשות כיפה 28/08/19 15:41 כז באב התשעט

צפו: תושבי רחלים מקבלים ליישוב את דיירי "עלי שיח"
קבלת הפנים המרגשת, צילום: רועי חדי

מאות בני אדם הגיעו היום (ד') לקבל את פניהם של הדיירים החדשים ביישוב רחלים- דיירי קהילת "עלי שיח", בה חברים בעלי צרכים מיוחדים. החיבור נוצר כתוצאה מפרויקט משותף של המועצה האזורית שומרון ועמותת "עלי שיח". 

לאחר שלמעלה מ-96% מתושבי רחלים הצביעו בעד שילובם בקהילה של דיירי "עלי שיח" ולאחר שנפתח ביתם ביישוב, התכנסו כל תושבי רחלים לאירוע שירה ענק ומושקע כדי לקדם בברכה את התושבים החדשים הנרגשים.

לצפייה בסרטון המלא:

https://vimeo.com/351886461 

על פי נתוני האגף לשירותים חברתיים במועצה האזורית שומרון, האירוע ברחלים מהווה את שיאה של מגמה משמעותית הנרשמת בשנתיים האחרונות בשומרון, לפיה קיימת עלייה במספר המשפחות עם ילדים בעלי צרכים מיוחדים העוברים להתגורר בשומרון. הסיבה לדברי המשפחות: "הצורך בתמיכה קהילתית". 

ראש המועצה האזורית שומרון יוסי דגן מסביר: "נוצרו כאן שני תנאים מקבילים המשתלבים ביניהם: מצד אחד הקהילה בשומרון נודעת בארץ כקהילה תומכת ומחבקת, ולכן בצדק משפחות עם ילדים עם צרכים מיוחדים רואות בחיים ביישוב קהילתי פלטפורמה מתאימה ונוחה. מצד שני בשל הצורך הגובר שזיהינו, הקמנו בשנתיים האחרונות תשתית רחבה לסיוע למשפחות. שמנו לנו למטרה להפוך את השומרון למקום טוב יותר עבור בעלי צרכים מיוחדים".

הרב חיים פרקל, מייסד ומנכ"ל עלי שיח: "מדי יום אנחנו מתמודדים עם סוגיית שילובם בקהילה של אנשים בעלי מוגבלויות, והנה מועצה אזורית שומרון וקהילת רחלים לא מפסיקים להפתיע אותנו עם רצונן העז לשלב בקרבה את דיירי עלי שיח. התברכנו בשותפים עם לב ענק. כן ירבו כמותם בישראל".