הנשיא בביקור במעיין דני

נשיא המדינה הגיע הבוקר לפגוש את לוחמי גדוד שמשון הפועלים בגזרת מעיין דני. "אתם ומפקדיכם מהווים דוגמה לכולנו"

חדשות כיפה שירה זהבי, חדשות כיפה 28/08/19 15:15 כז באב התשעט

הנשיא בביקור במעיין דני
הנשיא ריבלין, הבוקר, צילום: מארק ניימן / לע"מ

נשיא המדינה ראובן (רובי) ריבלין הגיע הבוקר (ד') לאוגדת יהודה ושומרון לפגוש את הלוחמים הפועלים מאז רצח רִנָּה שנרב ביום שישי האחרון במעיין דני הסמוך ליישוב דולבבפיגוע נפצעו גם אביה ואחיה של רנה. מעיין דני קרוי על שמו של דני גונן ז״ל שנרצח במקום לפני כארבע שנים.

הנשיא פגש במקום הפיגוע את לוחמי גדוד שמשון של חטיבת כפיר אשר עומדים על המשמר בגזרה, והיו מהכוחות הראשונים שהחלו במרדף אחר המְפגעים. את ביקורו ליווה מפקד פיקוד מרכז, אלוף נדב פדן ומח״ט אפרים, אל״ם יפתח נורקין.

בפגישתו עם החיילים הודה הנשיא ללוחמים ותומכי הלחימה בגזרה על עשייתם החשובה לשמירת ביטחון אזרחי ישראל: "אני מבין ואף רואה כאן היום את מורכבות הגזרה ואת עבודתכם הלא קלה, ועל כן אני מודה לכם ומברך אתכם בשם כל אזרחי ישראל. אנו בעיצומה של תקופה מתוחה ומציאות מורכבת באזור בו אתם מחויבים לשמירה על המרקם העדין. הפיקוד המבצעי בגזרה מביא איתו אחריות עמוקה הדורשת מקצועיות ושיקול דעת לא פשוטים".

עוד הוסיף: "גם מול השגרה השוחקת והגזרה המורכבת עלינו להבטיח דריכות ומוכנות ללא פשרות", הדגיש הנשיא. "אתם ומפקדיכם מגנים עלינו פה באופן ראוי להערכה, מתוך תחושת שליחות והבנת חשיבות משימתכם. אתם מהווים דוגמה לכולנו ועל כך תודתי."

מוקדם יותר השבוע ביקר הנשיא בבית החולים הדסה עין כרם, שם נמצאים אב המשפחה, הרב איתן שנרב שנפצע בפיגוע ומצבו הוטב, ובנו דביר שנפצע באורח קשה יותר.  הנשיא ניחם אותם וחיזק את ידיהם.