אורחים מפתיעים מניו יורק במועצת בנימין

חברי הקהילה היהודית במנהטן ביקרו בבנימין. ראש המועצה ישראל גנץ: "ישנה חשיבות עצומה לחיזוק ההסברה בקרב אחינו בתפוצות"

חדשות כיפה חדשות כיפה 25/08/19 18:39 כד באב התשעט

אורחים מפתיעים מניו יורק במועצת בנימין
ישראל גנץ עם האורחים ממנהטן, צילום: דוברות בנימין

כ-40 מחברי הקהילה היהודית מבית הכנסת Central Synagogue במנהטן, מבתי הכנסת הוותיקים ביותר מניו יורק שבארה"ב, הגיעו היום (ב') ליקב פסגות שבבנימין ונפגשו עם ראש מועצת בנימין ישראל גנץ

חברי הקהילה, שהגיעו למפגש עם גנץ אחרי סיור ארוך ברמאללה, שמעו מפי ראש המועצה על האתגרים הרבים שיש במועצה הגדולה בישראל, בדגש על המציאות הביטחונית בתקופה האחרונה והרצון הרב מול ממשלת ישראל להחלת ריבונות על חבלי יהודה ושומרון. 

השיח היה טעון וסבב בעיקר סביב רצון הציבור היהודי-אמריקאי להבין את החיים של הישראלים במרחב. במענה לשאלות על עתיד ההתיישבות ועל הדרך בה יש להתמודד עם האתגרים, השיב גנץ כי החלת  הריבונות על שטחי סי היא התשובה היחידה שתאפשר לקיחת אחריות על יהודה ושומרון.

בסיום השיחה, ראש הקבוצה אנג'לה בוכלד הודתה לראש מועצת בנימין על השיחה חשובה שהאירה צדדים רבים בסוגיית ההתיישבות ובהבנה מה משמעות החיים פה עבור התושבים. 

גנץ בשיחה עם האורחים

גנץ בשיחה עם האורחיםצילום: דוברות בנימין

ראש מועצת בנימין ישראל גנץ סיכם את המפגש ואמר כי "שמחנו לארח את אחינו היהודים מהקהילה במנהטן.  ניכר היה רצונם העז ללמוד ולהבין את חשיבות האחיזה בחבל ארץ חשוב כמו בנימין, לצד החיים המורכבים במרחב שלנו. 

שיחות ומפגשים מהסוג הזה חשובים ונחוצים לפיתוח יהודה ושומרון בכלל ובנימין בפרט, ואנו רואים חשיבות רבה בחיזוק ועידוד ההסברה בקרב אחינו בתפוצות. 

אנו מודים לחברי הקהילה שבחרו להגיע אלינו, השיח בינינו חיוני לחיזוק הקשר והמעורבות עם ישראל. אנו מאמינים כי מפגש אמיתי שכזה נותן להם את היכולת לקחת עימם את העובדות על הסכסוך ולהסבירם בפני זרמים אנטי ישראליים ברחבי ארצות הברית." 

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן