הסיכה החדשה של צה"ל

חטיבת החילוץ וההדרכה היא חטיבה לוחמת בעלת כשירות חילוץ במתארים שונים אשר הוקמה לפני כשלוש שנים, וכעת השיקו את סיכת לוחם החילוץ החדשה

חדשות כיפה שירה זהבי, חדשות כיפה 22/08/19 13:01 כא באב התשעט

הסיכה החדשה של צה"ל
סיכת לוחם החילוץ החדשה, צילום: דובר צה"ל

בצה"ל הודיעו היום כי סיכת לוחם החילוץ החדשה נחשפה אתמול (ד') בפני לוחמי חטיבת החילוץ וההדרכה. חטיבת החילוץ וההדרכה היא חטיבה לוחמת בעלת כשירות חילוץ במתארים שונים אשר הוקמה לפני כשלוש שנים. 
 
בזמן שגרה החטיבה מבצעת פעילות מבצעית בגזרת יהודה ושומרון ובגזרת הדרום. בנוסף, בעת חירום ומלחמה, מוטלות על החטיבה משימות חילוץ בעורף מדינת ישראל ובחזיתה.
 
לראשונה מאז הקמת החטיבה, נערך מסע בן יומיים שבו לקחו חלק כלל מפקדיי וחיילי החטיבה, מסע ״מהפסגה לסיכה״, מסע בו כלל גדודי החטיבה ויחידותיה טיילו בשבילי הצפון ופקדו פסגות ועמקים כחלק מתכנית לחיזוק הערך של אהבת הארץ והקשר לנופיה ומורשתה. בסיומו של המסע נערכה עצרת חטיבה שבה נחשפה סיכת לוחם החילוץ החדשה לכלל מפקדיה ולוחמיה.
 
את הסיכה הייחודית מרכיבים ארבעה אלמנטים: כנפיים- המסמלות את מערך החילוץ הפועל להצלת חיים במשימותיו בארץ ובעולם, בשגרה, בחירום ובמלחמה. משולש הזהב- ערך יסוד במערך החילוץ עליו מתבססת בניית הצוותים בתורת החילוץ ונכללים בו: הנדסת החילוץ, רפואת החילוץ ופעולת החילוץ. יד מחלצת אוחזת ביד נזקקת- מסמלות את הסיוע לאזרח והחברה על שלל סוגיה. כל אלה מונחים על החרב- המייצגת את לוחמי החילוץ של החטיבה ואת היותם קצה מבצעי ומקצועי.

צילום: דובר צה"ל

 
מדברי מפקד חטיבת החילוץ וההדרכה, אלוף-משנה יוסי פינטו: ״לפני כחצי שנה החל התהליך לעיצובה ואישורה של סיכת לוחם החילוץ. מיד בסיום מסלול ההכשרה, כל לוחמי ולוחמות החטיבה יוכלו לענוד על דש חולצתם סיכה חדשה וייחודית - סיכת לוחם חילוץ. הסיכה מורכבת מהאלמנטים המדגישים את ייחודה של חטיבת החילוץ ולוחמיה. במהלך השבוע הקרוב לאחר חשיפת הסיכה כל לוחם ולוחמת יוכלו לענוד אותה בגאווה. גאה בכם!״.