סמוטריץ': "תהיה רכבת קלה בשומרון"

שר התחבורה אמר כי הנחה להאריך את התכנון של קו הרכבת הקלה בגוש דן, המתוכנן כרגע עד אריאל, שיימשך לצומת תפוח: "ישדרג מאוד את יהודה ושומרון"

חדשות כיפה יהונתן קליין, חדשות כיפה 21/08/19 11:55 כ באב התשעט

סמוטריץ': "תהיה רכבת קלה בשומרון"
שר התחבורה בצלאל סמוטריץ', צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

האם נראה בעתיד רכבת קלה בשומרון? שר התחבורה, בצלאל סמוטריץ', אמר הבוקר (ד') בראיון ברדיו דרום כי הנחה להאריך את תכנון הרכבת הקלה בגוש דן, שיגיע עד לצומת תפוח: "ביקשתי כבר שיתחילו לתכנן את הרכבת הקלה באזור גוש דן, שאמורה להגיע עד מחלף קסם, על כביש 5 לא רק עד אריאל אלא עד צומת תפוח. כשהרעיון הוא לייצר שם מין 'האב', סוג של מרכז תחבורתי גדול, זה ישדרג מאוד את יהודה ושומרון". אמר סמוטריץ'.

עוד הוסיף שר התחבורה: "מי שרוצה להביא מיליון יהודים לנגב, לגליל וליהודה ושומרון חייב לפרוס שם תשתיות, גם של כבישים וגם של תחבורה ציבורית. זה אחד האתגרים הגדולים שלי במשרד".

התכנית המלאה צפויה להיחשף בהמשך הבוקר, באירוע בנושא דיור שתקיים מפלגת 'ימינה', באלקנה שבשומרון, בהשתתפות כל ראשי המפלגה. 

לפני מספר חודשים פרסמנו כי הרכבת הראשונה של השומרון תצא למכרז ב-2020. שר התחבורה הקודם, ישראל כץ, הודיע על כך לראש המועצה האזורית שומרון יוסי דגן, בפגישת עבודה של דגן וצוות התחבורה של המועצה האזורית עם בכירי משרד התחבורה.