בלחץ ארגוני שמאל: ארקדי דוכין ביטל הופעה בירושלים

הזמר ארקדי דוכין הודיע כי לא ישתתף בסדרת המופעים "זאפה בגיא". הביטול הוא בעקבות פעילות של ארגוני השמאל שקראו לא לשתף פעולה עם העמותה שמארגנת את האירוע

חדשות כיפה שירה זהבי, חדשות כיפה 20/08/19 20:47 יט באב התשעט

בלחץ ארגוני שמאל: ארקדי דוכין ביטל הופעה בירושלים
המופע שבוטל, צילום: צילום מסך

הזמר ארקדי דוכין הודיע כי לא יופיע בחמישי הבא בסדרת המופעים "זאפה בגיא" שנערכת בימים אלה בגיא בן הינום, סמוך למגדל דוד. המופעים הם תוצר של שיתוף פעולה בין מועדון הזאפה ועמותת אלע"ד. 

ביטול ההופעה התרחש בעקבות פעילות ארגוני שמאל שקראו למועדון הזאפה שלא לשתף פעולה עם עמותת אלע"ד, הפועלת לעידוד ההתיישבות היהודית במזרח ירושלים.
ארגון Free Jerusalem לקח לעצמו את הקרדיט ופרסם היום מכתב לפעילים בו כתבו: "מעל ל-400 חותמים, ובהם אתןם, השמענו את קולנו והבהרנו לעמותת זאפה שאנחנו מתנגדות לפסטיבל שרקמה יחד עם עמותת אלע"ד, במרכז התיירות ההתנחלותית החדש שלה, 'בית בגיא'. אנחנו שמחות לספר לכןם שהלחץ שלנו עובד!
ארקדי דוכין, השם המפורסם ביותר מבין המופעים, שצריך היה לחתום את ה״פסטיבל״ הודיע שהוא מבטל את ההשתתפות שלו! לא מתאים לו להכניס את עצמו לב ליבו של המאבק הפוליטי של ירושלים, ובזכותנו עכשיו ברור לכל שבית בגיא אינו סתם אתר פסטורלי, אלא כלי שרת בידי אירגון קיצוני."

בסדרת המופעים יופיעו בין היתר זמרים כמו דני רובס, נועם חורב, והטיש הגדול של משה להב. רויטל ויטלזון-יעקבס ושלומי קוריאט. כל האמנים הללו זכו לפניות מצד ארגוני שמאל בלחץ שלא לשתף פעולה עם הפסטיבל ולא להופיע. כאמור, רק דוכין הודיע על ביטול הופעתו. בארגון Free Jerusalem בישרו לפעילים שהם לא סיימו את פעולתם: "בינתיים, הפסטיבל התחיל, ואנחנו עדיין יכולות ויכולים להשפיע עליו – להבהיר לעוד אמנים שהמעשה הנכון הוא לבטל, להבהיר לזאפה שעליה למנוע את החרפה הזו."

"הדעתנות של ארקדי מתבטאת בשירים שלו כאקטואליה רגשית. כשמדובר בדברים מובהקים שמוגדרים כמחלוקת פוליטית, ארקדי נמנע מזה", כך נמסר בשמו של הזמר.

מ'זאפה' נמסר בתגובה: "קבוצת זאפה פועלת ברחבי הארץ במגוון פרויקטים בשיתוף פעולה הדוק עם רשויות וגופי תרבות. כך נהגנו גם עם הפנייה שקיבלנו מהרשות לפיתוח ירושלים ועיר דוד, מתוך הכרה שהפעילויות המוצעות לקבוצה הינן במסגרת החוק ומתקיימות במתקנים הקשורים לרשות המקומית או שליחיה. זאפה לא בחנה את הרקע של הלוקיישן המדובר, כפי שלא נעשה במקומות (אחרים) בהם פועלת הקבוצה, ולא היתה לה דרך לדעת כי מדובר במבנה במחלוקת. כגוף העוסק במוזיקה וקידום התרבות בישראל חשוב לנו להבהיר כי זאפה איננה נוקטת כל עמדה פוליטית, וכי כל אמן המופיע על במותינו ובפרויקטים בהם זאפה מעורבת רשאי לפעול לפי הבנתו ושמורה לו זכות הביטול, כפי שפעל ארקדי דוכין".

שי גליק מנכ"ל 'בצלמו' מסר: הזוי שאנשי השמאל פועלים לעודד חרמות ושנאה נגד אזרחי ישראל. מוזיקה נועדה לחבר ולקרב בין קהלים שונים. מצער מאוד שארקדי דוכין נכנע ופועל להחרמה. אנחנו קוראים לארקדי לחזור בו ולא להכנע לקרן החדשה לישראל לאנרכיסטים".