עתירה לעליון: לפסול את הרשימה המשותפת

עו"ד איתמר בן גביר וחברי ועדה מטעם הליכוד הגישו עתירה לבית המשפט העליון בדרישה לפסול את הרשימה המשותפת להתמודדות בבחירות לכנסת

חדשות כיפה שירה זהבי, חדשות כיפה 20/08/19 17:39 יט באב התשעט

עתירה לעליון: לפסול את הרשימה המשותפת
בן גביר בוועדת הבחירות, בסיבוב הקודם, צילום: פלאש 90. נעם רבקין פנטון

עו"ד איתמר בן גביר, מראשי עצמה יהודית, ביחד עם תשעה חברי ועדה מטעם הליכוד הגישו היום (ג') בשעות הצהריים עתירה לבית המשפט העליון בדרישה לפסול את הרשימה המשותפת.

בערעור הציגו העותרים עשרות ראיות ולפיהם חברי הרשימה בקולותיהם שלהם תומכים ברצח יהודים, קוראים לשחרור כלל המחבלים הכלואים במדינת ישראל, תומכים במאבק אלים של ארגוני טרור ומבקשים לשנות את אופיה של המדינה. המערערים טוענים כי יש לפסול את נציגי הרשימה המשותפת בשל הסתה לגזענות, תמיכה בארגון טרור, ושלילת קיומה של ישראל כמדינה יהודית. 

ראיה מרכזית נוספת המוגשת לבית המשפט העליון היא נגד ראש הרשימה איימן עודה. בערעור מובאים דבריו של עודה בראיון לרשת אלמייאדין הלבנונית לאחרונה, בשפה הערבית, בהם מביע עודה תמיכה באיראן. עודה מגדיר את מהלך ביטול הסכם הגרעין עם איראן כמהלך "שיכול להוביל את ישראל לעבר החלטות היסטוריות נגד האינטרסים של עמנו". 

בן גביר אומר כי "אחרי הראיות שהגשנו היום לבית המשפט העליון - אין מקום להתבלבל: חברי כנסת שתומכים באיראן ומבקרים מחבלים בבתי הכלא, לא רק שאין מקומם בכנסת ישראל, אלא אין מקומם כלל במדינת ישראל. הגיע הזמן לעשות צדק ולהוציא את תומכי הטרור מהכנסת".

העתירה המלאה:


להורדת הקובץ

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן