הלחץ עבד: האם תובא לקבורה, הסרבן התחייב להתייצב בבית הדין

הרבנות הראשית הודיעה כי אמו של סרבן הגט, שקבורתה עוכבה, תובא לקבורה, ובמקביל הפקיד הסרבן ערבות כספית, והתחייב להתייצב בבית הדין לאחר הקבורה ולהישמע להוראותיו.

חדשות כיפה יהונתן קליין, חדשות כיפה 20/08/19 14:27 יט באב התשעט

הלחץ עבד: האם תובא לקבורה, הסרבן התחייב להתייצב בבית הדין
בית דין רבני. ארכיון, צילום: Miriam Alster/FLASH90

הלחץ שהפעילה הרבנות הראשית - עבד, לפחות בינתיים. לאחר שהרב הראשי לישראל, הרב דוד לאו, מנע הבוקר (ג') את קבורתה של אישה שבנה מסרב לתת גט לאשתו, הגיעו הצדדים להסכמה.

אחר הצהריים הודיעו ברבנות כי האישה תובא לקבורה: "היות והצדדים נמצאים במדינות שונות ואין דרך להביאם לדיון באופן מיידי, הגיעו הצדדים להסכמה במסגרתה הופקדה התחייבות המגובה בערבות כספית בבית הדין, כי הבעל המעגן יגיע לדיון בהקדם בבית הדין ויציית לפסקיו. בשל כך כעת תובא האשה לקבורה בשעות הקרובות". נאמר בהודעת הרבנות.

הלוויה אמורה היתה להיערך הבוקר בירושלים. הסרבן הוא חסיד שברח לארה"ב וכבר התחתן מחדש עם אישור מאה רבנים. כתב 'הארץ' פרסם את פסק הדין שניתן בארה"ב בו נכתב: "הבעל מעגן את אשתו 15 שנים וכבר נשא אישה אחרת שלא כדת ושלא כדין. יש למנוע מלקבור את בניו בקבר ישראל עד שיגרש את אשתו, ובפרט בנידון דידן שאמו שנפטרה תמכה בבנה לעגן את אשתו. אנו מחליטים ע"פ דעת תורה שלא להרשות לקבור את אמו בקבר ישראל עד שבנה יגרש אשתו".

בעקבות כך, הרב דוד לאו נתן הוראה שלא לקבור את אמו של הסרבן עד שבנה יפקיד גט בבית הדין בארה"ב. ואחר הצהריים, כאמור, הגיעו הצדדים להסכמה.

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן