נתניהו: "לרעייתי לא היתה כוונה לא לכבד את אוקראינה"

לאחר שפורסם תיעוד של שרה נתניהו משליכה, לכאורה, את החלה המסורתית שהגישו לה בטקס קבלת הפנים בביקור באוקראינה, ראש הממשלה מתייחס לתקרית ואומר כי לא היתה כוונה לפגוע במארחים

חדשות כיפה חדשות כיפה 19/08/19 20:10 יח באב התשעט

נתניהו: "לרעייתי לא היתה כוונה לא לכבד את אוקראינה"
שרה נתניהו, צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

ראש הממשלה נתניהו נמצא כעת בביקור מדיני באוקראינה, אך התקשורת גם בישראל וגם במדינה המארחת עוסקת בעיקר ב'תקרית החלה' שאירעה עם נחיתתם של ראש הממשלה ורעייתו במדינה. על פי המסורת הסלאבית, מקבלים פני אדם בלחם ומלח, אך התיעוד שפורסם מטקס קבלת הפנים נראה, לכאורה, כי שרה נתניהו השליכה את החלה לארץ אחרי שקיבלה אותה, מה שנתפס בעיני המארחים כזלזול במסורת.

https://www.facebook.com/Netanyahu/videos/1351276041698310/

בעקבות התקרית פרסם הערב (ב') ראש הממשלה סרטון בו הוא מתייחס לתקרית. נתניהו אמר בסרטון: "אני פה בביקור היסטורי באוקראינה, אבל ספק אם זה היה מקבל את השדרוג התקשורתי אלמלא מקרה החלה.
אז תראו מה שאומר ראש לשכת נשיא אוקראינה על המקרה - הוא אומר שברור שלגברת נתניהו לא הייתה כוונה לא לכבד את אוקראינה. זה קשקוש מוחלט, יותר מכך אני מספר לכם - היא באה לבושה בבגדי הלאום של אוקראינה, צהוב ותכלת, כשירדה מהמטוס, כדי לכבד את אוקראינה. אבל מה אני אגיד לכם, אם זה מה שדרוש כדי שהביקור הזה שמביא הסכם סחר חופשי מורחב, שהוא מביא משרד אוקראיני בירושלים ועוד דברים חשובים, ניחא, שיהיה ככה". 

עוד אמר ראש הממשלה: "זה מזכיר לי שגם את הביקור ההיסטורי של ראש ממשלת יפן בישראל שהביא בעקבותיו גידול עצום בהשקעות היפניות. בישראל אף אחד לא כיסה, אלא רק את העובדה שהמנה האחרונה הוגשה בצלחת דמויית נעל. אז מה אני אגיד לכם, אני חושב שתפסנו את הפטנט, תפסנו את הפרנציפ, נמשיך עם זה".