בג"ץ החליט: לא יתאפשרו ביקורי אסירים בשבת

על מנת לאפשר לסוהרים ליהנות מיום המנוחה נדחתה העתירה לאפשר ביקורי אסירים בשבת. לפי השב"ס אין השפעה על מספר הביקורים

חדשות כיפה חדשות כיפה 18/08/19 18:09 יז באב התשעט

בג"ץ החליט: לא יתאפשרו ביקורי אסירים בשבת
בית הכלא מעשיהו, צילום: פלאש 90. הדס פרוש

שופטי בית המשפט העליון ניל הנדל, דוד מינץ ודפנה ברק-ארז, דחו היום (א) ברוב דעות עתירה שדרשה לאפשר ביקורי משפחות אצל אסירים גם בשבתות.
מספר אסירים יחד עם האגודה לזכויות האזרח החליטו להגיש את העתירה בעקבות שינוי המדיניות של שירות בתי הסוהר בשנת 2014, שקבע כי מאותה נקודה ואילך לא יתאפשרו ביקורי משפחות אצל אסירים בשבתות. 

שופטי הרוב, מינץ והנדל, סברו כי לנוכח סמכותו של נציב בתי הסוהר ובהתאם לבדיקות שנערכו בנושא, ההחלטה שהתקבלה היא החלטה חוקית: "נוכח הפסיקה כי שלילת ביקורי משפחות אינה עולה כדי פגיעה בזכות לחיי משפחה (כל עוד עומדים לרשות האסיר אמצעי תקשורת אחרים), הרי שמקל וחומר, התיקון לפקודת הביקורים מושא העתירה - שאינו שולל מהאסירים את האפשרות לקבל ביקורים או מפחית את תדירותם - אינו פוגע בזכותם לחיי משפחה או בזכותם לקשר עם העולם החיצון", קבע השופט מינץ.

ומוסיף השופט: "אין כל פסול ברצונו של המשיב לאפשר לסוהרים רבים ככל האפשר ליהנות ממנוחה ביום השבת, יום המנוחה הלאומי יחד עם בני משפחותיהם שלהם".

בהמשך דבריו מציין השופט מינץ כי הנתונים שהוצגו בפניהם על ידי השב"ס מצביעים על כך שתיקון פקודת הביקורים לא הביא לירידה במספר הביקורים.

השופטת דפנה ברק-ארז שהייתה בדעת המיעוט, סברה כי היה מקום להוציא צו על תנאי בנושא: "בענייננו לא הובא כל ניסיון אחר לבסס את ההחלטה להפסיק את ביקורי המשפחות בשבת. לא צורף כל מחקר התומך בהחלטה, ולא הייתה כל התייחסות לשינוי נסיבות המלמד על הצורך בעדכון המדיניות בעת הזו".