למרות הביקורת, הרב פרץ חושף: אלו השינויים בלימודי היהדות במערכת החינוך

תמריץ כספי לבתי ספר, יחידות לימוד אינטראקטיביות על רבי שמעון ובנו במערה ורבי עקיבא, ודגש על סידור התפילה ופרקי אבות. למרות המתקפות משמאל, משרד החינוך מפרסם את הרפורמה בלימודי מורשת ומסורת

חדשות כיפה חדשות כיפה 18/08/19 11:23 יז באב התשעט

למרות הביקורת, הרב פרץ חושף: אלו השינויים בלימודי היהדות במערכת החינוך
הרב פרץ, צילום: פלאש 90

בתגובה לביקורת הגדולה משמאל על תכני לימודי היהדות במערכת החינוך והגדלת שעות לימודי המסורת, פרסמה היום (א') לשכת שר החינוך, הרב רפי פרץ, את עקרי התכנית וביניהם, תגמול בתי ספר שיקדמו חדשנות בלימודי מורשת.

החל מהשנה הקרובה יכנסו חידושים במקצוע תרבות יהודית ישראלית כשאחד מהם יזכה כל בית ספר שיקדם יוזמות לימודיות חדשניות בתחום הדעת תרבות יהודית ישראלית בסכום של 25 אלף שקלים. היוזמה מוגבלת ל-90 בתי ספר

במשרד החינוך נתנו מספר דוגמאות לחדשנות בתחום וציינו ביו השאר אפשרות לתכנית רדיו בנושא יהדות כשהתלמידים הם עורכים וכותבים, משחקים מקוונים בנושא יהדות, דיבייט ועוד.

בנוסף צוין כי 450 בתי ספר יקבלו תוספת שעות מיוחדות למינוי מורים מובילי תרבות ומורשת בבתי הספר. ביסודי - תנ"ך ותרבות יהודית ישראלית, ובחטיבות הביניים - תרבות יהודית ישראלית, מחשבת ותושב"ע. כמו כן, ייפתחו קהילות מורים והצפי הוא ש-450 בתי ספר ייכנסו למעגל זה.

יוזמה נוספת היא פיתוח יחידות לימוד אינטראקטיביות חדשות לכיתות  א-ב. לראשונה במזכירות הפדגוגית, בשנה הבאה כיתות א וב' ילמדו במסגרת חינוך לשוני תכנים לימודיים מתוך תכנית הלימודים של חינוך לשוני ותרבות יהודית-ישראלית. בין הנושאים: רבי שמעון ובנו במערה ורבי עקיבא.

מוכנים לכיתה א

ילמדו יותר יהדות. לכיתה אצילום: פלאש 90. הדס פרוש

בנוסף שקדו במשרד החינוך על פיתוח של 12 משימות משימת הערכה חלופית מקוונות – כיתות ג', ה ו- ז. הפיקוח על הוראת תרבות יהודית ישראלית בשיתוף ובאמצעות ראמ"ה מפתח  12 משימות הערכה מקוונות, עד כה פותחו 3 משימות:   כיתה ד: בנושא פרקי אבות, כיתה ה - בנושא סידור התפילה, כיתה ז - בנושא דמויות מופת.

"החיבור למורשת ולהיסטוריה שלנו הוא סלע קיומנו, והוא הדבק שמקיים אותנו כחברה. ועלינו, מערכת החינוך, מוטלת החובה החינוכית לשמור עליו מכל משמר", אמר השר פרץ והוסיף כי "השנה הכנסנו במקצוע תרבות יהודית ישראלית שינויים שמתמקדים בצוות המורים של בתי הספר ובאופן הנגשת התכנים לתלמידים. המורים שהם העוגן המרכזי של המערכת יקבלו עצמאות כדי שישלבו למידה חדשנית, מסקרנת ומעוררת חשיבה המותאמת לבית ספרם".

לדבריו, "למידה חווייתית זו תצליח ליצור אצל התלמיד עניין, ומתוך גיוס הרצון, להעמיק בשורשים שלנו. היהדות היא אוקיינוס של חכמה. התלמידים יחשפו לערכים רבים - למוסר ולאהבה, לכבוד ולחמלה, לנתינה וגם לפשרה. ערכים אלו יעזרו לנו לבסס פה חברה ערכית ומוסרית יותר".