שר החינוך קבע: חוק הלאום - עכשיו גם בספרי הלימוד

לראשונה ילמדו תלמידי החטיבה העליונה על חוק הלאום בתכנית ההבחנות לבגרות. שר החינוך: "החוק ממחיש את זכותנו ההיסטורית כעם ריבוני"

חדשות כיפה חדשות כיפה 15/08/19 20:54 יד באב התשעט

שר החינוך קבע: חוק הלאום - עכשיו גם בספרי הלימוד
שר החינוך פרץ, צילום: פלאש 90. יונתן זינדל

החל משנת הלימודים הקרובה, תש"ף, לראשונה ילמדו תלמידי החטיבה העליונה על חוק הלאום בתכנית ההבחנות לבגרות. שר החינוך, הרב רפי פרץ: "חוק הלאום הוא אחד מהחוקים החשובים שחוקקו במדינת ישראל. אני רואה חשיבות רבה בכך שמערכת החינוך תלמד אותו ואת ההיבטים השונים שלו במסגרת לימודי האזרחות".

במסגרת הפרק החדש ילמדו סעיפי החוק וחשיבות החוק והדיון הציבורי שנלווה אליו. להנחיות למורים צורף  מערך שיעור שכולל מאמרים של: ד"ר גדי טאוב, המכון הישראלי לדמוקרטיה, ד"ר אביעד בקשי וועדת המעקב העליונה לענייני ערבים. 

שר החינוך פרץ מסר: "אני רואה חשיבות רבה בכך שמערכת החינוך תלמד את החוק ואת ההיבטים השונים שלו במסגרת לימודי האזרחות. חזרנו הביתה אחרי 2,000 שנות גלות וזכינו להקים את חזון נביאי ישראל היא מדינת ישראל. אנו גאים במדינת ישראל, שמחים על הזכות להיות עם חופשי בארצנו. החוק ממחיש את זכותנו ההיסטורית כעם ריבוני ומהווה בסיס חוקי למדינת ישראל כמדינת הלאום של העם היהודי, וראוי שילמד במערכת החינוך".