אחרי 15 שנה מנהל אולפנה עוזב במפתיע: "אשמח שתתפללו עליי"

פחות מחודש לפתיחת שנת הלימודים מנהל "נתיב האולפנה" בראשל"צ הודיע על עזיבתו. ההורים והתלמידים מספרים: "העזיבה של הרב היא זעזוע מאוד גדול לבנות האולפנה"

חדשות כיפה גלעד כהן, חדשות כיפה 15/08/19 14:44 יד באב התשעט

אחרי 15 שנה מנהל אולפנה עוזב במפתיע: "אשמח שתתפללו עליי"
למצולמות אין קשר לכתבה, צילום: פלאש 90

כשבועיים לפני פתיחת שנת הלימודים, הודיע במפתיע הרב אייל פניגשטיין, המנהל הוותיק של "נתיב האולפנה" בראשון לציון, כי החליט לסיים את תפקידו. הרב פניגשטיין אומר כי אחרי 15 שנה בהן ניהל את בית הספר בהצלחה, הוא נאלץ לעזוב בעקבות חוויות קשות שחווה בזמן ניהול האולפנה.

הרב פניגשטיין סיפר במכתב להורים ולמורים כי בשנים האחרונות חווה לא מעט קשיים בחייו הפרטיים וכתב: "אשמח שתתפללו עליי". פניגשטיין הוסיף במכתבו ואמר: "ותמיד המקום המוגן והטוב היה בית האולפנה. המקום בו הרגשתי בחום הבית. באכפתיות אין קץ ובחברות אמת".

"אני מודה מקרב לב להורים שליוו את עבודתי כוועד הורים לאורך השנים. לאותם נציגים ששימשו כיו"ר ועד ההורים ונשאו על גבם את האולפנה בעשייה ובתרומה אין קץ", ציין בהמשך מכתבו, והוסיף: "אינני רואה שום סיבה למורכבות בהמשך הדרך. בטוחני שגם בהמשך האולפנה תנוהל כפי שצריך ואני מפקיד ביד הצוות החינוכי המדהים שלנו את הדבר שבשבילו מסרתי את הנפש בשנים האחרונות: האולפנה".

הודעתו של הרב פניגשטיין היכתה בהלם את התלמידים המורים וההורים, שמספרים על מנהל מסור מאוד לעבודתו שהוביל בית הספר להישגים טובים. "הרב היה מנהל מיתולוגי בבית הספר, הוא גידל דורות של תלמידים שהוקירו וכיבדו אותו לאורך השנים", מספרת אם לתלמידה, "הוא ידע לגשת לכל תלמיד ותלמיד, וליצור איתו מערכת של אמון והבנה. הוא ייחסר מאוד לבית הספר".

סגן יו"ר ועד ההורים בבית הספר, יעקב קארו אמר כי "העזיבה של הרב היא זעזוע מאוד גדול לבנות האולפנה ועל כן עלינו לאחד כוחות במטרה למנוע זעזוע נוסף לבנות, של מעבר מקום האולפנה"..