בג"ץ ביטל את פסק הדין שהתיר אירוע בהפרדה

תוך כדי קיום האירוע בעפולה, בית המשפט העליון פסק נגד החלטת בית המשפט המחוזי

חדשות כיפה חדשות כיפה 14/08/19 22:50 יג באב התשעט

בג"ץ ביטל את פסק הדין שהתיר אירוע בהפרדה
האירוע בעפולה, צילום: יחצ

תוך כדי קיומה של ההופעה בעפולה שהתקיימה בהפרדה מגדרית, בית משפט העליון דחה הערב (ד) את החלטת בית המשפט המחוזי שאפשרה לאירוע להתקיים בהפרדה. בדיון בערעור של שדולת הנשים, קיבלו השופטים את עמדת השדולה ועמדת היועץ המשפטי, וקבעו כי למחוזי לא היתה סמכות לבטל את החלטת העירייה הקודמת. למעשה, בית המשפט לא התייחס לעצם ההופעה עצמה אלא לפסיקת בית הדין המחוזי בלבד.

במחנה הדמוקרטי מיהרו להגיב: "בית המשפט העליון הוא חומה בצורה ששומרת על חזון מגילת העצמאות: מדינת מופת של שוויון ללא הבדלי דת גזע ומין. זהי בדיוק הסיבה שהכאניסטים והסמוטרי׳צים נאבקים בו- הוא החומה שמפרידה בנינו לבין החזון המשיחי שלהם, חזון שנתניהו מוכן להגשים בתמורה לעסקת השוחד- מדינת הלכה תמורת הימלטות מאימת הדין. יש שופטים בירושלים!"

ח"כ יצחק פינדרוס מיהדות התורה בתגובה להחלטה: "פסק הבג"ץ מחייב שיוצאו הנחיות חדשות של היועץ המשפטי לממשלה שיתיר לנו לחיות על פי אמונתנו." 

בתנועת ש"ס הגיבו הערב: ״צר לנו ששופטי בג״צ בחרו בפלפולים משפטיים לא רלוונטיים על פני השכל הישר וההיגיון. אנו נמשיך להיאבק כדי לשנות את ההחלטה הזו ולאפשר לכל ציבור במדינת ישראל את הזכות לחיות על פי אמונתו ואורחות חייו ללא כפיה.״