ברוך דיין האמת: הרב חיים כהן, 'החלבן', הלך לעולמו

לאחר שהיה מאושפז במצב קשה במשך חודשיים, המקובל הרב חיים כהן 'החלבן' הלך לעולמו בגיל 84. הלוויתו תתקיים בשעה 21:30 בבית העלמין סנהדריה בירושלים

חדשות כיפה חדשות כיפה 13/08/19 17:50 יב באב התשעט

ברוך דיין האמת: הרב חיים כהן, 'החלבן', הלך לעולמו
הרב חיים כהן, 'החלבן', צילום: מעט מן האור - ויקיפדיה

ברוך דיין האמת. הרב חיים כהן, המקובל הידוע בכינויו 'החלבן', על שם עבודתו במחלבה, הלך לעולמו אחר הצהריים (ג'), בגיל 84, לאחר שאושפז לפני כחודשיים, ומאז שהה במצב קשה בבית החולים תל השומר. 

הלוויתו של הרב חיים כהן תתקיים הערב בשעה 21:30 בבית העלמין 'סנהדריה', בירושלים.

'החלבן', הרב חיים כהן, היה מבעליה של מחלבת 'דשן' בתל אביב, שהוקמה על ידי משפחתו. הוא עובד במחלבה, ובמקביל מוסר שיעורים בקבלה, ומעניק ברכות. הוא חיבר את סדרת הספרים 'טללי חיים', על מועדי השנה בראי תורת הסוד, שנכתבה על ידי הרב ראובן ששון מישיבת רמת גן, וספרים נוספים בתורת הקבלה.

רבים מבני הציונות הדתית, במיוחד מחוגי ישיבות רמת גן והוד השרון נחשבים מקורבים אליו. 'החלבן' השתייך לחבורת מקובלים שלמדה יחד לפני כחמישים שנה, ונקראו על שם מקצועותיהם, כמו "הסנדלר" - הרב משה יעקב רביקוב, "הצייר" - הרב יהודה ליאון פטילון; "מנקה הרחובות" - הרב יוסף וולטוך; "הרצף" - הרב אברהם פיש ועוד.

ח''כ אופיר סופר (ימינה) אמר: "הצטערתי לשמוע על פטירתו של הרב חיים כהן (החלבן) אשר היה דוגמה ומופת לשילוב של תורה, עבודה, אהבת ארץ ישראל ועם ישראל. הרב חיים כהן היה אדם עניו, תלמיד חכם ומזכה הרבים. ברוך דיין האמת".