נתניהו: נהרוס את בתי המחבלים שרצחו את דביר שורק

ראש הממשלה הודה בבית הנשיא לעובדי שירות הביטחון הכללי על תרומתם ללכידת הרוצחים של החייל והבטיח: "אנחנו עושים הכל כדי לגדוע את הטרור בתחילתו"

חדשות כיפה חדשות כיפה 12/08/19 12:59 יא באב התשעט

נתניהו: נהרוס את בתי המחבלים שרצחו את דביר שורק
ראש הממשלה נתניהו, צילום: פלאש 90, יונתן סינדל

ראש הממשלה בנימין נתניהו הודה היום (ב') לעובדי השב"כ על תרומתם ללכידת הרוצחים של החייל דביר שורק, שנרצח בשבוע שעבר בפיגוע בגוש עציון: "הגעתם למרצח של דביר תוך 48 שעות. אנחנו מיפינו את בתי המחבלים ובקרוב נהרוס אותם. אתם פועלים יומם ולילה למען שלום אזרחינו, מודה לכם על תרומתכם ללכידת הרוצחים".

נתניהו אמר את הדברים בטקס הענקת אות הצטיינות לעובדי שירות הביטחון הכללי בבית הנשיא. עוד נתניהו הוסיף כי "מיד כשנודעו הפרטים אמרתי בביטחון רב שזה לא ייקח הרבה זמן עד שנשים ידנו על הרוצח. כך עשיתם כל השנים האחרונות - כל הרוצחים בלי יוצא מן הכלל נתפסו. בכל מקרה שמחבלים אכזריים גדעו את חייהם של ישראלים חפים מפשע, זה לא לקח הרבה זמן עד שהגענו אליהם". 

"בשבוע שעבר קמנו לבוקר עם בשורה קשה ואיומה, בו נודע לנו על הירצחו של רב טוראי דביר יהודה, בידי בן עוולה בגוש עציון. פתח הנשיא ראובן ריבלין את דבריו בטקס והוסיף: "לא נחתם ולא שקטתם עד שהצלחתם לשים את ידכם במהירות על המרצחים. הלכידה המהירה של הרוצחים, מצטרפת לאין ספור הצלחות בסיכול טרור ויחד הם משקפים את היקף ועומק המאמצים שאתם משקיעים, יום יום שעה שעה, בשמירה על ביטחוננו - על ביטחון אזרחי ישראל. תודה לכם, בשמי ובשם כל אזרחי המדינה על הביטחון שאתם נותנים לנו".

ארגמן, ריבלין ונתניהו וע

ארגמן, ריבלין ונתניהו וע'צילום: עמוס בן גרשום/ לע"מ

נדב ארגמן ראש השב"כ אמר: "מצוינות איננה פעולה, אלא הרגל. החתירה למצוינות משקפת את עוצמת הרצון, את מידת המחויבות, את עומק ההשקעה של אנשינו. כשעושים זאת יום-יום, בהתמדה ובנחישות – קוצרים גם את רגעי התהילה. משיגים תוצאות יוצאות דופן. אין דרך אחרת. זוהי דרך חיינו.

כוחות צה"ל פעלו הלילה בכפר בית כחיל שבחטיבה המרחבית "יהודה" למיפוי בתיהם של שני המחבלים החשודים ברצח רב"ט דביר שורק הי"ד שאירע לפני חמישה ימים. המיפוי בוצע לצורך בחינת האפשרות להריסת הבתים.

יואב שורק, אביו של דביר שורק הי"ד, אמר על תפיסת המחבלים שרצחו את בנו: "אנחנו מודים לכוחות הביטחון על הפעולה המהירה לתפיסת המחבלים, אף שצר לנו שנתפסו חיים".