התשובה של עיריית לוד לבית המשפט - תקיים אירוע לציבור החרדי בהפרדה

יאיר רביבו, ראש עיריית לוד מגיב להחלטת בית המשפט שלא לאפשר אירוע מופרד בעפולה ומציע לציבור החרדי לבוא לעירו. "היום יתקיים בלוד אירוע לציבור החרדי, בהפרדה. אם הדתיים עושים משהו זו כפייה דתית, אך אם החילונים עושים הפוך ומתערבים באירוע חרדי, זה בסדר?"

חדשות כיפה חדשות כיפה 12/08/19 10:18 יא באב התשעט

התשובה של עיריית לוד לבית המשפט - תקיים אירוע לציבור החרדי בהפרדה
ראש עיריית לוד, יאיר רביבו, צילום: פלאש 90, יוסי זליגר

אחרי ההחלטה של בית המשפט שלא לאפשר הופעה של הזמר מוטי שטיינמץ כאירוע שמפריד בין נשים לגברים בעפולה, ראש עיריית לוד, יאיר רביבו מזמין בדף הפיסבוק שלו את הציבור לאירוע לציבור החרדי, בהפרדה.

"היום בלוד אירוע לציבור החרדי, בהפרדה!  כן, כן", כך כתב רביבו. "לכל ציבור אנו נותנים את האופי המתאים לו, כפי שמחר נחגוג לציבור המוסלמי את חג הקורבן ברחבת האיצטדיון, וכפי שבכל הקיץ התקיימו מופעי תרבות מהשורה הראשונה לכל הציבור הכללי, אז גם לציבור החרדי מגיע ליהנות ממופע תרבות, והואיל ואם לא תהיה הפרדה בקהל אז הציבור החרדי לא יגיע, נמצא שמי שפועל אחרת פשוט מבצע כאן "כפייה" הפוכה".

רביבו כותב בנוסף כי "זה מדהים שאם הדתיים עושים משהו זו כפייה דתית, אך אם החילונים עושים הפוך ומתערבים באירוע חרדי, זה בסדר. אני סבור שמשהו לא טוב קורה בהתייחסות לאחר, ואני מצפה שמי שקורא בראש חוצות לכבד את השונה, יהיה זה שידבר בקול ברור. אחרת, מה הצעד הבא? האם ימי שחייה נפרדים לדתיים ייאסרו? האם עזרת נשים בבית הכנסת תוצא מחוץ לחוק?  בואו נתעשת ונכבד את האחר בין אם הוא יהודי או ערבי, דתי או חילוני, איש או אישה. אהבת חינם וכיבוד הזולת הם מתכון לאיחוי השסעים הבלתי הגיוניים בחברה שלנו. מצפה לכם מחר, ובאופן אישי אני מתרגש לסיים בע"ה מחר באירוע את ש"ס משניות שאני לומד מידי יום ב-10 השנים האחרונות להצלחת עם ישראל".

כזכור, שופט בית המשפט המחוזי בנצרת, יונתן אברהם, פסק אתמול כי תיאסר כל צורה של הפרדה מגדרית בהופעתו של הזמר החסידי מוטי שטיינמץ בפארק העירוני בעפולה ביום רביעי הקרוב. 

בפסק הדין של השופט אברהם נכתב: "אני אוסר על ביצוע הפרדה מגדרית על רקע של מין, גזע או כל מגדר אחר במהלך האירוע. כל אחד מבאי האירוע יהיה רשאי לפי שיקול דעתו לשהות בכל מקום באירוע, ונאסר בזאת על מי מן הסדרנים או המאבטחים, או כל גורם מארגן אחר באירוע, לבצע פעולה כלשהי של הפרדה על רקע מגדרי".

עוד הוסיף השופט: "אני מורה למאבטחי וסדרני המשיבות (עיריית עפולה וחברת המתנ"סים העירונית - ש"פ) למנוע כל נסיון שנועד לבצע הפרדה מגדרית, לסכל כל נסיון להציב שלטים המורים על הפרדה כאמור או מחסומים או אמצעי כריזה וכיו"ב, ולערב את משטרת ישראל הנוכחת במקום בכל מקרה שגורם כלשהוא ינסה לבצע הפרדה כאמור. אין באמור לעיל כדי למנוע מכל אדם בקהל החפץ מרצונו החופשי לשהות במקום מסוים באזור האירוע, כדי לשהות בו".