ראש הממשלה נתניהו בזירת הפיגוע: "נבוא בחשבון עם המרצחים"

ראש הממשלה הגיע אל זירת הפיגוע בו נרצח דביר יהודה שורק בגוש עציון ואמר: "התשובה שלנו למרצחים היא שהם באים להרוס ואנחנו בונים. אנחנו מחבקים את משפחת שורק בשעתם הקשה"

חדשות כיפה חדשות כיפה 08/08/19 18:01 ז באב התשעט

ראש הממשלה נתניהו בזירת הפיגוע: "נבוא בחשבון עם המרצחים"
נתניהו בזירת הפיגוע, צילום: פלאש 90, נעם רבקין פנטון

בשעה שהמצוד אחר המרצחים נמשך, ראש הממשלה, בנימין נתניהו הגיע לפני זמן קצר לגוש עציון, אל זירת הפיגוע בו נרצח דביר יהודה שורק בן ה-19 הלילה. נתניהו אמר כי  החקירה מתקדמת וכי מנידת ישראל תבוא בחשבון עם המרצחים.

"ארץ ישראל נקנית בייסורים", אמר נתניהו. "התשובה שלנו למרצחים היא שהם באים להרוס ואנחנו בונים. שנית ידנו תשיג אותם ונבוא איתם חשבון. אין לי ספק, גם על סמך מה ששמעתי, שנשיג את מי שביצע את הרצח הנורא הזה. אנחנו מחבקים את משפחת שורק בשעתם הקשה".

ראש הממשלה סירב להתייחס לזהות מבצעי הפיגוע: "אין טעם למסור פרטים בעיצומה של החקירה. אני יכול רק לומר לכם שאנחנו רואים כאן את הסיבוב שהרכב עשה אחרי מעשה הפשע והרצח". עם נתניהו נכחו בזירה ראש מועצת גוש עציון שלמה נאמן וראש מועצת אפרת עודד רביבי, הם קיבלו סקירה מאלוף פיקוד מרכז נדב פדן. הרמטכ"ל אביב כוכבי הגיע גם הוא וביצע סקירה ביטחונית בזירה.

דביר שורק הי"ד

דביר שורק הי"דצילום: באדיבות המשפחה

ראש המועצה האזורית שומרון, יוסי דגן דורש בעקבות הפיגוע הרצחני מראש הממשלה להחזיר את המחסומים ליהודה ושומרון. "בחמשת הפיגועים האחרונים ביו"ש הצליחו המחבלים להימלט מהמקום", אומר דגן. "הרוצחים של: איתם ונעמה הנקין, רזיאל שבח, איתמר בן גל, אורי אנסבכר, התינוק עמיעד ישראל איש רן, זיו חג'בי, קים לברנגרוד יחזקאל, הרב אחיעד אטינגר, סמ"ר גל קיידאן - כולם נמלטו מהמקום. הדבר הזה לא היה קורה אם היו מחסומים ביו"ש. לצערנו בשנים האחרונות דמם של המתיישבים הפך הפקר. בכדי לשמור על "חופש התנועה" של אויבינו, מאפשרים לרוצחים ומחבלים להסתובב בחופשיות לרצוח בנו ולברוח לכפרים. דביר שורק הי"ד יכול להיות הקורבן האחרון. אני קוראים לשר הבטחון להורות על החזרת המחסומים לאלתר. אם לבנינו לא תנתן הזכות לנוע בחופשיות וללא חשש, כך יהיה גם לאויבינו". 

הלוויתו של דביר יהודה שורק תתקיים בשעה 19:30 בבית העלמין האזרחי בעפרה. משפחתו של דביר שורק הי"ד ביקשה להימנע מסיקור תקשורתי של הלוויה. דביר השאיר אחריו הורים וששה אחים, שחר (24), נועה (23), בנימין (15), איתן (13) ואורי (9).