סמוטריץ': בצמרת צה"ל קיבלו מכת חום

שר התחבורה הגיב לעזרה שנותן צה"ל לטובת שילוב הטרנסג'נדרים בשירותם הצבאי ואמר: "את מכת החום קיבל מישהו בצמרת צה"ל"

חדשות כיפה חדשות כיפה 07/08/19 13:01 ו באב התשעט

סמוטריץ': בצמרת צה"ל קיבלו מכת חום
יו"ר האיחוד הלאומי, השר בצלאל סמוטריץ', צילום: פלאש 90, הדס פרוש

הבוקר (ד') פורסמה ב ynet הידיעה לפיה בצה"ל גאים בהישג השילוב של טרנסג'נדרים בשירותם הצבאי. שר התחבורה ויו"ר האיחוד הלאומי, בצלאל סמוטריץ' הגיב על הידיעה כאשר התייחס גם לידיעה נוספת, על כך שחייל צה"ל קיבל מכת חום ואמר: "נדמה לי שיש טעות במבזק שמימין לידיעה - את מכת החום קיבל מישהו בצמרת צה"ל".

לפי הידיעה שהתפרסמה הבוקר, צה"ל מזהה גידול איטי אך יציב במספר החיילים ששינו את מינם במהלך או לפני שירותם, וכבר כיום מדובר על עשרות רבות של טרנסג'נדרים, בהם לוחמים, נגדים וקצינים. "יש פה טרנסג'נדרים. זו תופעה שהולכת ומתרחבת בצה"ל, והסובלנות כלפי האוכלוסייה הזו היא נפלאה בעיניי", אמר אל"מ אבי מוטולה. "כשחייל טרנסג'נדר מגיע לכאן, הוא מקבל מענה ייעודי לפי השלב שלו בתהליך. זה הישג, ואני מעורב בו אישית. יש לנו כמה חיילים טרנסג'נדרים, כולל בהדרכה, שמקבלים מאיתנו תשתיות שמותאמות להם כמו חדרים ומקלחות. אנחנו שמים דגש על קבלת האחר באשר הוא. זה לא קשור לקריית ההדרכה אלא לתפקידנו כמפקדים בצה"ל".

השר סמוטריץ' הגיב על הידיעה בחשבון הטוויטר שלו וצייץ: "אין ספק של"הישג" הזה תהיה תרומה מכרעת לחוסנו של צה"ל וליכולתו לעמוד באתגרי הביטחון של מדינת ישראל... בפעם הבאה כשבצה"ל יבואו לבקש תוספות לתקציב הביטחון נשאל כמה ה"הישגים" המרשימים האלה עולים לנו. נדמה לי שיש טעות במבזק שמימין לידיעה - את מכת החום קיבל מישהו בצמרת צה"ל".