הלווין 'עמוס 17' שוגר בהצלחה

הלווין הישראלי, ששוגר בהצלחה מפלורידה שבארה"ב, צפוי לספק שירותי תקשורת ליבשת אפריקה במשך 20 השנים הבאות. צפו בתיעוד השיגור

חדשות כיפה חדשות כיפה 07/08/19 08:54 ו באב התשעט

הלווין 'עמוס 17' שוגר בהצלחה
שיגור 'עמוס 17' בפלורידה, צילום: space-x

הלווין הישראלי 'עמוס 17', שוגר הלילה (ד') בהצלחה מבסיס החלל בקייפ קנוורל שבפלורידה, ארה"ב. על פי הודעת 'חלל תקשורת', לה שייך הלווין, השיגור התבצע באופן תקין בשעה 2:23 שעון ישראל.

הלווין 'עמוס 17' צפוי ספק שירותי תקשורת, בעיקר ביבשת אפריקה, למשך כעשרים השנים הבאות. הוא יגיע בתוך שבוע עד שבועיים לנקודה אליה הוא מיועד, בגובה של 36 אלף קילומטר מפני כדור הארץ, ויחל שם בפעילותו. שמו של הלווין לא מגיע ברצף המספרים - הלווין הקודם בסדרת 'עמוס' היה עמוס 6, אלא מנקודת הציון שלו במסלול: 17 מעלות מזרח - מעל מרכז אפריקה.

מהלך השיגור התבצע באופן תקין והלווין נפרד מהשלב השני של המשגר כ – 33 דקות לאחר השיגור. על פי התכנית, הלווין שומר על קשר רציף עם תחנת הקרקע, ועושה את דרכו בכוחות עצמו לנקודת המסלול המיועדת. במשך 3 שבועוות לאחר השיגור צפוי להגיע לנקודה ולהשלים את הבדיקות הנדרשות. בתום תקופת הבדיקות שצפויה לארוך כשלשה חודשים, יועבר הלווין לנקודת המסלול 17 E לקראת תחילת פעילותו המסחרית. 

נשיא המדינה ריבלין התייחס לשיגור ואמר: "בוקר ממלא גאווה. תודה והצדעה ליקירינו על העבודה הברוכה והחשובה כל כך למען מדינת ישראל".

דוד פולק, מנכ"ל 'חלל תקשורת' מציין כי השיגור המוצלח, הטכנולוגיות החדשות, הפוטנציאל העסקי והצוות המקצועי שמוביל את החברה הינם גאווה למדינת ישראל והבטחה להמשך דרכה וצמיחתה של החברה.