הרב פרץ: "לא ננוח ולא נשקוט עד שהדר ואורון ישובו הביתה"

שר החינוך השתתף בטקס האזכרה להדר גולדין הי"ד, שגופתו מוחזקת בידי חמאס בעזה, במלאת 5 שנים לנפילתו, וסיפר כי ההחלטה שקיבל בנושא קביעת מותו של הדר, כרב הצבאי הראשי, היתה מהקשות בחייו

חדשות כיפה חדשות כיפה 06/08/19 19:58 ה באב התשעט

הרב פרץ: "לא ננוח ולא נשקוט עד שהדר ואורון ישובו הביתה"
האזכרה להדר גולדין הי"ד, היום, צילום: פלאש 90

חמש שנים עברו. היום (ג') התקיימה בבית העלמין בכפר סבא אזכרתו של סגן הדר גולדין הי"ד, שנפל במבצע צוק איתן וגופתו מוחזקת בידי ארגון החמאס בעזה. שר החינוך הרב רפי פרץ, ששימש כרב הצבאי הראשי בתקופת המבצע, וקיבל את ההחלטה להכריז על מותו של הדר, אף שגופתו נותרה בידי חמאס, השתתף באזכרה, יחד עם אישי ציבור ופוליטיקאים רבים נוספים.

"ההחלטות הקשות ביותר שקיבלתי בחיי היו ההחלטות על הדר גולדין ואורון שאול", אמר הרב פרץ. "אין החלטה קשה מזו ואין דבר כואב יותר מההודעה למשפחות. הלב שלי כואב כאילו זה היה אתמול".

הרב רפי פרץ

הרב רפי פרץצילום: פלאש 90

לדבריו, "אני מלווה את שמחה ולאה גולדין מרגע הבשורה המרה. משפחה אצילית שכל רצונה, שבנם שיצא למערכה יחזור הביתה - זה נכון ערכית, נכון מוסרית ותורנית, אני על זה גדלתי".

עוד הוסיף שר החינוך כי "היום, ה׳ מנחם-אב, במלאות חמש שנים לנפילתו של הדר אני חוזר ואומר לא ננוח ולא נשקוט עד שהבנים ישובו הביתה. אעשה ככל שאוכל על מנת להשיבם. זוהי חובתנו המוסרית והערכית כאומה שערבות הדדית היא נכס צאן ברזל שלה".