אפליקציה חדשה תסייע לנהגים פלסטינים לעקוף את מחסומי צה"ל

אפליקציית ניווט חדשה מסייעת לנהגים ברשות הפלסטינית להימנע ממחסומי צה"ל הפזורים ברחבי יהודה ושומרון. מנכ"ל החברה: "אפליקציות אחרות עלולות לקחת אותנו דרך התנחלות"

חדשות כיפה חדשות כיפה 05/08/19 21:48 ד באב התשעט

אפליקציה חדשה תסייע לנהגים פלסטינים לעקוף את מחסומי צה"ל
איך לעקוף את המחסומים?, צילום: shutterstock

איך מגיעים מרמאללה לשכם בלי לעבור במחסום של צה"ל? נהגים פלסטינים שנמאס להם להיות מעוכבים במחסומים הרבים שצה"ל פורס ברחבי יהודה ושומרון, במטרה להקשות על ביצוע פעולות טרור, פיתחו אפליקציה חדשה המסייעת להם להתחמק ממחסומי צה"ל, ממש כמו שווייז מסייעת לנו (או מנסה לפחות) להתחמק מפקקים.

"היינו צריכים לתכנן את המפות שלנו לגמרי מאפס. החומה, המחסומים, ההתנחלויות. תוכנת מיפוי קיימת לא יכלה להסביר את המורכבות כאן", מספר מוחמד עבדל הליים, מפתח Doroob Navigator ומנכ"ל החברה ל'מעריב'. לדבריו: "אפליקציות אחרות עשויות לומר שהדרך היחידה לנסוע בין ערים פלסטיניות מסוימות היא לחתוך את ההתנחלות.
אנחנו מנסים לשנות את זה, האפליקציה זמינה לא רק לפלסטינים באזור רמאללה אלא גם לתושבים בעזה, אם כי מרבית המשתמשים הפעילים נמצאים בגדה המערבית".

המימון לאפליקציה מגיע מחברה ברמאללה, ועבדל היים מקווה להתפרנס ממנה בעתיד באמצעות שירות משלוחים שיקים.

פלסטיני המשתמש באפליקציה סיפר כי "אנו זקוקים לאפליקציות כמו אלה שעוזרות לנו לעבור בתוך פלסטין, יישומים אחרים לא מבינים את מצבנו".