דרישה מנתניהו: פרסם בצורה פומבית כי כניסת יהודים להר הבית תתאפשר בט' באב

תנועת ״סטודנטים למען הר הבית״ שיגרה מכתב לראש הממשלה ושר הביטחון, ובו הם דורשים לאפשר ליהודים לעלות להר הבית במהלך צום ט' באב הקרוב, גם אם יחול בו חג מוסלמי

חדשות כיפה חדשות כיפה 04/08/19 15:06 ג באב התשעט

דרישה מנתניהו: פרסם בצורה פומבית כי כניסת יהודים להר הבית תתאפשר בט' באב
האם יהודים יעלו להר הבית ב-ט' באב? / צילום: Sliman KHder, flash 90, צילום: SLiman Khader/FLASH90

תנועת ״סטודנטים למען הר הבית״ שלחה היום (ב׳) מכתב לראש הממשלה, לשר לבטחון הפנים, למפכ"ל ולמפקד מחוז ירושלים במשטרה בו היא מתריעה נגד האפשרות שהר הבית יהיה סגור לכניסת יהודים בתשעה באב, ומבקשת את פתיחת הר הבית ביום זה ליותר שעות ע"מ להכיל את עולי הר הבית הרבים.


להורדת הקובץ

השנה, תשעה באב, יום חורבן המקדש, והחג המוסלמי איד אל אדחא חלים באותו תאריך, כך עושה רושם. המשטרה, על פי החלטת הממשלה, נוהגת לסגור את הר הבית לכניסת יהודים בחגים מוסלמים.
במכתב שנשלח הבוקר נכתב בין השאר כי "אחרי כמעט אלפיים שנה, שבנו למולדתנו ויום ט' באב הפך מיום אבל ליום שבו גלומה הזדמנות לעלות להר הבית, לראות במו עינינו היכן שכן בית המקדש שאיחד את עם ישראל, גברים ונשים, ילדים ומבוגרים. מקום בו, אנו מאמינים, יוכלו בני ובנות כל הדתות להתפלל ביחד כביטוי לאחווה ולשלום. לצערנו, גם לאחר חזרתנו המופלאה מהגלויות השונות אליהן נשלחנו על ידי כובשים וקלגסים, מערימים קשיים על יהודים המבקשים לעלות להר הבית ולחזות במקום בו שכן בית המקדש. אפילו בימים כתיקונם נאסר על יהודים להתפלל, להכניס כל סממן יהודי או ישראלי להר הבית ואפילו לשיר בו ...

עוד הוסיפו הפעילים: "האבסורד מתחזק בכל פעם שחופפים בתאריכיהם חגים יהודים ומוסלמים. אז מחליטה מדינת ישראל לסגור לחלוטין את הר הבית לכניסת יהודים ולמנוע מהם אפילו את ארבע השעות וחצי ביום בהן מותר ליהודים להיכנס למתחם."

דרישת התנועה העיקרית היא "שיובטח ויפורסם בצורה פומבית כי כניסת יהודים להר הבית תתאפשר ביום ט' באב הקרוב, גם אם יחול בו חג מוסלמי וגם אם לאו, וכן שיוגדלו ויורחבו שעות הכניסה ליהודים להר לכל שעות הבוקר והצהריים ביום ט' באב בשל העומס הגדול הצפוי על הכניסות, המלווה בקושי הגדול לצום בחום הכבד."

מתנועת ״סטודנטים למען הר הבית״ נמסר: ״תהיה זו בושה גדולה אם יוחלט לסגור את הר הבית לכניסת יהודים דווקא ביום חורבן המקדש היהודי בהר הבית, יום בו ראוי שכמה שיותר יהודים יפקדו את הר הבית לחזות במקום המקדש, לזכור את החורבן ולפעול למען העתיד. חזרתו של עם ישראל לציון נותנת לנו הזדמנות להפוך את יום האבל להזדמנות לחיבור להיסטוריה היהודית אך לצערנו מדינת ישראל מתעקשת לפספס כל הזדמנות שכזו. איזו הצדקה יש לסגור את הר הבית בפני יהודים? אין שום הסבר הגיוני לכך. אנו דורשים להגדיל את שעות הפתיחה לכניסת יהודים ביום הצום".