מנכ"ל האיחוד הלאומי: "אנחנו מסכימים לזוז מקום לטובת עוצמה. בימין החדש לא"

מנכ"ל המפלגה הבהיר כי באיחוד הלאומי מוכנים לוותר על מקום, כל עוד בימין החדש יסכימו גם כן. בעוצמה יהודית מבהירים כי אף אחד לא הציע להם שום הצעה חדשה

חדשות כיפה חדשות כיפה 01/08/19 18:24 כט בתמוז התשעט

מנכ"ל האיחוד הלאומי: "אנחנו מסכימים לזוז מקום לטובת עוצמה. בימין החדש לא"
יהודה ולד, מנכ"ל האיחוד הלאומי, צילום: האיחוד הלאומי

המשא ומתן בין עוצמה יהודית לימין המאוחד תקוע כשהזמן אוזל. האופציות שמוצעת לעוצמה יהודית ואיתמר בן גביר היא האפשרות להיות במקום השמיני ברשימה המאוחדת. אולם, על פי דיווחים שונים, יו"ר האיחוד הלאומי, השר בצלאל סמוטריץ' מוכן לוותר על המקום השישי, בו נמצא חברו למפלגה, ח"כ אופיר סופר לטובת איש עוצמה יהודית, עו"ד איתמר בן גביר.

אחרי הפרסומים השונים, מנכ"ל המפלגה, יהודה ולד מבהיר כי באיחוד הלאומי לא יוותרו על המקום השישי, אלא אם כן בימין החדש יסכימו גם כן לוותר על מקום ברשימה. "אנחנו לא זזים, יבואו ב-8 יבואו, אם לא שירוצו לבד. מקווה שברגע האחרון מישהו שם (בעוצמה יהודית) יגלה אחריות לאומית. מה שעל הפרק פה זה טובת עם ישראל ושלטון הימין", כך צייץ לפני זמן קצר ולד. אולם, ולד טוען כי מי שתוקע את המשא ומתן בין הימין המאוחד לעוצמה יהודית אלו אנשי הימין החדש שלא מוכנים לזוז לשום ויתור על מיקום כזה או אחר.  

למרות כל אלה, בעוצמה יהודית אומרים כי המקום השישי כלל לא הוצע להם. "במענה לפניות עיתונאים, יובהר כי עוצמה יהודית לא קיבלה שום פנייה הכוללת הצעה חדשה לקבלת המקום ה-6. מדובר בספינים של גורמים חסרי אחריות שמסכנים את המשך שלטון הימין".