בליכוד החלו בקמפיין הגוועלד: "הדתיים המתונים לא יצביעו לימין המאוחד בגלל החרד"לים"

חבר הכנסת דוד ביטן אומר לכיפה כי בליכוד בכל מקרה ינסו 'לשתות' קולות לימין המאוחד: "באופן טבעי כל מפלגה מבקשת להצביע לעצמה". ביטן זורק עקיצה נוספת ואומר: "הימין המאוחד לא עשו איחוד. זה הבית היהודי שהיה ב-2013"

חדשות כיפה מירב כהן, חדשות כיפה 01/08/19 18:10 כט בתמוז התשעט

בליכוד החלו בקמפיין הגוועלד: "הדתיים המתונים לא יצביעו לימין המאוחד בגלל החרד"לים"
דוד ביטן, צילום: כיפה

רגע לפני תום זמן הגשת הרשימות לכנסת ה-22, דוד ביטן (הליכוד), חבר בוועדת הבחירות מסביר לחדשות כיפה מדוע מפלגתו מתערבת באיחוד הימין, ולמה הם מתעקשים להכניס את איתמר בן גביר לרשימה של שקד, בנט, סמוטריץ' והרב פרץ.

האם הליכוד מתערב בימין המאוחד בגלל שהוא רוצה לקבל את הקולות המתונים של הציונות הדתית, שלא יצביעו למפלגה במקרה כזה? 

"לא. הקולות המתונים לא יצביעו לימין המאוחד בגלל העניין של החרד"ליות זה. למה ביקשתי שירוצו בשתי מפלגות. אחד חרד"לי, ואחד הימין הליברלי-בנט ושקד. הם החליטו להתאחד ולכן הם לא יקבלו את הקולות המתונים בכל מקרה. לכן אין לזה שום קשר. מה שאנחנו רוצים זה לא להפסיד  את הקולות של עוצמה יהודית, שזה בין מנדט למנדט וחצי. יכול להיות שנפסיד אותם בגלל התנהגות לא נאותה של הרשימה של הבית היהודי". 

https://youtu.be/7FGlyqiVyq0
(ח"כ דוד ביטן לכיפה)
 

ביטן מוסיף: "הימין המאוחד בעצם לא עשו איחוד. הם לקחו את הבית היהודי שהיה ב-2013, וזו הרשימה עם שינויים קלים. לעומת זאת הליכוד הוכיח בבחירות הקודמות, שהיה חשש שהבית היהודי לא יעברו את אחוז החסימה נתנו להם מנדט אחד תרומה. במקרה הזה, הם עומדים בסקרים בין 12ל-14 מנדטים, והם יכולים להיות לארג'ים ולאפשר גם לפייגלין וגם לעוצמה יהודית מקום, כי הם מביאים את הקולות ממילא, ולכן אין להם שום בעיה של הפסד קולות". 

אולי הם מפחדים ש'תשתו' להם קולות 

"אנחנו בכל מקרה ננסה 'לשתות' קולות. באופן טבעי כל מפלגה מבקשת להצביע לעצמה. הדרישה שהליכוד לא יבקש להצביע לליכוד בגלל שתיית קולות היא שטות מוחלטת. זה חלק ממערכת הבחירות". 

האם גם ברגעים אלו יש מגעים לשריין מישהו בליכוד או הבטחת תיקים? 

לא יהיה שום שראיון ברשימת הליכוד יותר לאף אחד. ברור לנו שאת התרומה שלנו אנחנו ניתן בהרכבת הממשלה. נשמע לך סביר שבנט, שקד, סמוטריץ' והרב פרץ לא ירצו תיק?. אנחנו נרחיב רת הממשלה וכל אחד מהם יקבל תיק."