צה"ל דחה את בקשתו של נתן מאיר לפיצויים על רצח אשתו

נתן מאיר ביקש לקבל את כספי הפיצויים המגיעים לו,לאחר רצח אישתו, מכספים שהוחרמו במבצע צבאי ממשפחת המחבל שפגע בדפנה. בצה"ל סירבו

חדשות כיפה חדשות כיפה 31/07/19 18:35 כח בתמוז התשעט

צה"ל דחה את בקשתו של נתן מאיר לפיצויים על רצח אשתו
דפנה מאיר, צילום: CC BY-SA נתן מאיר

נתן מאיר, ששכל את אשתו דפנה בפיגוע ירי ב-2016, ביקש את הפיצויים המגיעים לו, על פי החלטת בית המשפט, מהכספים שהוחרמו במהלך פעילות מבצעית בכפר יאטה ב-2017, אולם סגן היועמ"ש למט"ל השיב לו כי לא ניתן להיענות לבקשתו. 

מאיר ביקש מצה"ל לקבל את 48,000 שקלים שהוחרמו ממשפחת המחבל במהלך המבצע. את בקשתו מנמק מאיר בכך שאלו כספים שהיו מיועדים למשפחת המחבל שרצח את אשתו דפנה. בית המשפט הצבאי פסק, לאחר משפטו של המחבל,  כי עליו לפצות את משפחת מאיר בסכום של 1,650,000, אולם סכום זה או מקצתו לא שולם למשפחה. בתוך כך אין מי שאוכף את קבלת הפיצויים שמגיעה למשפחה השכולה יותר למעלה מארבע שנים.

במכתב הסביר סגן היועמ"ש כהן: "ליבנו עם המשפחה על האובדן הכבד. עם זאת, לא קיימת בדין סמכות המאפשרת למשרד הביטחון להעביר כספים שנתפסו במסגרת פעילות צבאית, למשפחות של נפגעי טרור לרבות במקרים בהם נפסקו למשפחות השכולות פיצויים בהליכים משפטיים. על כן למרבה הצער, לא ניתן להיעתר לבקשתך". 

מאיר הגיב לסירוב להיענות לבקשתו: "מצד אחד גוזרים פיצויים שעל המחבל לשלם למשפחות הנרצחים. מצד שני יודעים שמשפחת המחבל לא תשלם כי אין דרך לגבות מהם את הכסף. מצד שלישי לא מכירים ברשות הפלסטינית כאחראית להסתה ולטרור ואי אפשר לגבות ממה פיצויים למרות שהיא משלמת משכורות למשפחות המחבלים. מצד רביעי, גם כשמחרימים כסף ממפחת המחבל במזומן אומרים שאין דרך להעביר אותו למשפחות הנפגע. זה נשמע לכם הגיוני?"