בימין החדש קוראים לעוצמה יהודית להצטרף לאיחוד הימין כבר הערב

אחרי האיחוד בין הימין החדש, הבית היהודי והאיחוד הלאומי - במפלגתה של איילת שקד קוראים לאנשי עוצמה יהודית להצטרף לאיחוד: "זוהי שעת רצון לחיבור גדול" . עוצמה יהודית: "רוצים להשתמש בנו ולזרוק - פעם נוספת"

חדשות כיפה חדשות כיפה 30/07/19 19:34 כז בתמוז התשעט

בימין החדש קוראים לעוצמה יהודית להצטרף לאיחוד הימין כבר הערב
יו"ר הימין החדש, איילת שקד, צילום: פלאש 90

במפלגת הימין החדש קוראים לעוצמה יהודית להצטרף לימין המאוחד. "בשעות האחרונות אנו עוסקים בחיבורים נוספים בימין מסביב לשעון", אומרים במפלגתה של איילת שקד. "הוכחנו אתמול שטובת המחנה גדולה מטובתם האישית של כל אדם ושל כל מפלגה. כעת, על שותפינו בימין להפגין רצון דומה".

בימין החדש מבקשים ממפלגתו של איתמר בן גביר: "בואו איתנו. אל תסגרו את השער על אחדות גדולה בימין. זוהי שעת רצון לחיבור גדול. אנו מבקשים שתצטרפו כבר הערב".

בעוצמה יהודית הגיבו להצעה ואמרו כי "כנראה שהחברים בימין הלא מאוחד שמדברים על "כמה חשובים הוויתורים", מוכנים להקריב בשביל כיסאולוגיה את ארץ ישראל, ורוצים פעם נוספת להשתמש בנו ולזרוק. הם מתעלמים במפגיע מקולו של הציבור, בתוכו מצביעיהם, הקורא להעניק לעוצמה יהודית נציגות מכובדת ברשימה, ומציעים הצעות לא ריאליות והזויות. ככה לא מתנהג מי ששלטון הימין חשוב לו. מתוך אחריות לקולות הימין, אנחנו רצים בנעם ובעוצמה".
 

כזכור, על פי הפרסומים, קיימת מחלוקת בצמרת הימין המאוחד סביב ההצעה לבן גביר. שלושה מבין ארבעת הבכירים, בינהם שקד, הרב פרץ וסמוטריץ', מסכימים להציב את בן גביר במקום החמישי. בנט מתנגד נחרצות מאחר שזה מזיז את כל מי שמתחת למקום החמישי מקום אחד אחורה , בעיקר את נציגי הימין החדש.

מנוף לחץ או בדרך לריצה עצמאית? ראשי עוצמה יהודית

יצטרפו? ראשי עוצמה יהודיתצילום: פלאש 90

במהלך הבוקר (ג') התקיים ויכוח ברשתות החברתיות בין בן גביר לסמוטריץ' במהלכו התקיפו השניים האחד את השני בדחיקת עוצמה יהודית מהאיחוד בימין. סמוטריץ' טען כי "לאורך ימים ארוכים התחננתי בפני אנשי עוצמה להמשיך את החיבור איתנו. הם התעקשו על שיפור עמדות. הסכמתי. הצענו לאיתמר את המקום ה-4 ברשימה! אך גם להצעה הזו הוא סירב. ביקשתי לפני שבועים שניפגש ביחד אצל הרב ליאור כדי ללבן את המחלוקות ולהגיע להבנות ולחתום על הסכם. איתמר סרב גם להצעה הזו".

בן גביר מצידו התעקש כי יו"ר האיחוד הלאומי יודע את הדרישות של עוצמה יהודית: "‏בצלאל די. שוחחנו רק הבוקר וביקשתי להמשיך השיחה ולא חזרת... אתה יודע היטב מה אנחנו מבקשים. מבין מצויין כמה זה הכי לגיטימי ויודע היטב שללא המעט שבמעט שאנו מבקשים הקולות של עוצמה לא יגיעו ואתם מסכנים את עתיד ארץ ישראל כולה, חבל".

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן